תושב קרית אתא הגיש השבוע לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה בסך כ-21 אלף שקל נגד חברת התעופה אייר פרנס, שלטענתו ביטלה טיסה יקרה שהזמין בגלל המלחמה אך עד היום לא החזירה את כספו.
2 צפייה בגלריה
מטוס של אייר פרנס
מטוס של אייר פרנס
מטוס של אייר פרנס
(צילום :canva)
מכתב התביעה עולה כי התובע רכש עבור בני משפחתו, אחיו, בת זוגו וילדו, כרטיסי טיסה לסנטיאגו דה צ'ילה בין התאריך 31 לאוקטובר 2024 ועד 14 לנובמבר 2024 ושילם עבור הכרטיסים כ-4,000 דולר. הכרטיסים נקנו באמצעות סוכנות הנסיעות המקוונת EDREAMS.
פחות משבועיים מתאריך הטיסה, עודכן התובע כי אייר פרנס ביטלה את טיסותיה לישראל ועל כן בני משפחתו לא יוכלו להגיע לטיסת ההמשך לצ'ילה, כך שהלכה למעשה הטיסות בוטלו. התובע ביקש רק החזר כספי עבור הטיסות שבוטלו אך עד היום למעשה כספו לא הוחזר לו.
לדבריו, הוא פנה לסוכנות הנסיעות המקוונת שתסייע לו בהשבת הכספים אך הסוכנות לא ענתה משך חצי שנה. לאחר עוד פנייה נזעמת שלו, היא השיבה לו, בחודש מאי השנה נאמר לו בתגובה כי חברת הנסיעות פנתה לאייר פרנס כדי שתשיב את הכסף והעובדה שהוא עדיין לא קיבל את ההחזר, נעוץ בהתנהלות אייר פרנס.

2 צפייה בגלריה
כרטיסי טיסה
כרטיסי טיסה
כרטיסי טיסה
(צילום: shutterstock)

בסופו של דבר, התובע פנה ישירות לחברת התעופה, שמחזיקה את כספו שלא כדין מעל חצי שנה, אך זו "זרקה" אותו בחזרה לסוכנות הנסיעות לצורך קבלת החזר כספים. "לא ייאמן כי יסופר", ציין התובע התביעה שהגיש.

קראו עוד:

לטענת התובע התנהלות אייר פרנס נוגדת את חוק שירותי התעופה והיא חייבת לפצות אותו בגין הנזקים שנגרמו לו. "נראה כי המדובר בנוהג פסול של הנתבעת ושל חברות תעופה נוספות ובית המשפט הביע לא פעם חוסר שביעות רצון מנוהג פסול זה", הוסיף התובע בתביעה שהגיש.
התובע מבקש שחברת התעופה תחזיר לו את מלוא עלות הכרטיסים שנרכשו בתוספת פיצוי בגין הפרת הוראות החוק ותשלום עבור שכר עורך דין וסך הכל 21,300 שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.
פורסם לראשונה: 07:57, 10.09.24