תושב עכו בן 56, שהועסק כשכיר בחברה שמספקת שירותים לאוניות בנמל חיפה ובנמל המפרץ, נאשם בהברחת מאות קופסאות סיגריות ובהן כ-8,800 סיגריות מהנמלים תוך ניצול מעמדו.
2 צפייה בגלריה
תפיסת סיגריות בנמל (לצילום אין קשר לכתבה)
תפיסת סיגריות בנמל (לצילום אין קשר לכתבה)
תפיסת סיגריות בנמל (לצילום אין קשר לכתבה)
(צילום: אבי רוקח)
מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה עולה כי הנאשם, במסגרת תפקידו, היה מורשה כניסה לאזור נמל חיפה ונמל המפרץ וסיפק שירותי קשירה, העמסה ופריקת סחורה לאוניות שעגנו בנמל.
ביום 30 במאי 2023, במסגרת תפקידו, עלה הנאשם על סיפון האונייה צים ניו זילנד, אשר עגנה בנמל המפרץ. בכתב האישום נטען: "במהלך שהותו בשטחי הנמל, קיבל הנאשם מחלק מאנשי הצוות של האונייה 440 חפיסות סיגריות, שהכילו בסך הכל 8,800 סיגריות בודדות, מסוגים שונים".
בין השאר הבריח הנאשם סיגריות מסוג WINSTON ,MARLBORO ו-L&M.
הנאשם הכניס את הסיגריות לתיק גב ולשקית כהה, נשא אותם עימו כשהם בתיק, העביר אותם לרכב מסוג איסוזו והטמין אותן בגב המושב האחורי של הרכב. בכתב האישום נטען כי הנאשם התכוון לשלם עבור הסיגריות המוברחות בכסף מזומן, אך לא עשה זאת.

2 צפייה בגלריה
המילה האחרונה בתחום טכנולוגיית הנמלים, נמל המפרץ
המילה האחרונה בתחום טכנולוגיית הנמלים, נמל המפרץ
נמל המפרץ
(צילום: רענן כהן)

עוד נטען, כי עבור אותן קופסאות שהבריח, היה צריך לשלם מס קנייה בסך של 8,833 שקל ומע"מ בערך 1,740 שקל ובסך הכל מסים בסך 10,539 שקל.

קראו עוד:
בכתב האישום, שהוגש בידי המחלקה המשפטית לתיקי מכס, נטען: "בעשותו כאמור, הבריח הנאשם 8,800 סיגריות, בכוונה להונות את האוצר ולעקוף כל איסור או הגבלה או תקנה בעניין ייבואם; בעשותו כאמור החזיק הנאשם טובין טעוני מס שלא שולם המס המגיע עליהם מבלי שהיתה סיבה המצדיקה את אי תשלומם".
כתב האישום כולל שני סעיפים: הברחת טובין והחזקת טובין טעוני מס.