מספר אזורים במרכז קרית אתא אינם מסומנים בכחול-לבן, אבל העירייה רושמת דוחות חנייה, תוך הפניית הנהגים לתמרור שמוצב במקום. תושבים בעיר טענו השבוע כי מדובר בהטעיית הציבור ובהנחיות מעורפלות.
2 צפייה בגלריה
חנייה לא מסומנת ברחוב העצמאות בקרית אתא
חנייה לא מסומנת ברחוב העצמאות בקרית אתא
חנייה לא מסומנת ברחוב העצמאות בקרית אתא
(צילום: פרטי)
תושבת קרית אתא (שמה המלא שמור במערכת) ציינה השבוע בשיחה למיינט קריות כי במשך שנים היא חנתה בחנייה מסודרת ברחוב העצמאות מול הבנק הלאומי. "מעולם לא שילמנו שם עבור חנייה", אמרה. "כל המדרכות במרכז נצבעו בכחול-לבן, אבל המדרכות בחנייה הספציפית הזו לא נצבעו. המשכתי לחנות שם, עד שקיבלתי דוח בסך 100 שקל.
קראו עוד >>
"לא הבנתי על מה מדובר, עד שסיפרו לי שעוד אנשים קיבלו שם דוחות. מסתבר שהציבו תמרור, לפיו מדובר באזור חנייה בתשלום, אבל איך אפשר לראות כל תמרור שיש שם? זו הטעיה של הציבור. כולם יודעים שמשלמים עבור חנייה כאשר יש כחול-לבן, פה רושמים דוחות על סמך תמרור?".
2 צפייה בגלריה
דוח החנייה
דוח החנייה
דוח החנייה
(צילום: פרטי)
התושבת הוסיפה: "הייתי בהלם לאחר שקיבלתי את הדוח, ניסיתי לברר, אבל קשה לתפוס מישהו בעירייה. בכל מקרה, אין לי כוונה לשלם את הדוח. אלך למשפט, ואני רוצה ששם יגידו לי מדוע העירייה לא צבעה את המדרכה כחול לבן, אם החליטה לגבות דמי חנייה.
"בכלל, נושא החנייה בעיר הוא שערורייה. מדוע אנחנו, תושבי העיר שמשלמים ארנונה, משלמים אותו המחיר כמו תושבים שבאים מערים אחרות, בעוד שבערים כמו קרית מוצקין, לתושבים ניתנת הנחה. זה עוד סימן לאיך בעיר הזאת מסתכלים על התושבים".
יו"ר האופוזיציה, חברת המועצה הילה רובין שלם, טענה כי הגיעו לידיעתה תלונות נוספות בנושא: "במקום לתת מענה לתושבי העיר חנייה חינם לפחות לשעתיים, כמו שהצענו מספר פעמים, ממשיכים לבלבל ולחלוב את התושבים בדוחות חנייה באזורים שלא נצבעו בכחול-לבן אלא תומררו בלבד, במיקומים שהתושבים בכלל לא ערים להם".
מהעירייה נמסר: "ברח' העצמאות 38, המקום בו ניתן דוח החנייה, לא ניתן לסמן את אבני השפה ובהתאם לחוק ולתקנות התעבורה, הוצבו תמרורים על הסדרי החנייה במקום. המתלוננת הגישה ערעור, והמחלקה המשפטית שדנה בו מצאה כי אין מקום לבטל את הדוח. באם החלטת המחלקה המשפטית אינה לשביעות רצונה, ניתן לפנות לבית המשפט. כל טענה בדבר הטעיה היא הטעיה בעצמה״.