נהג מונית בן 51 מחיפה נתפס על ידי המשטרה בקרית ים כשהוא מסיע נוסעים מבלי שהוציא רשיון נהיגה מעולם. כמו כן הוא נסע במהירות גבוה מהמותר, ללא חגורה, ללא ביטוח ועוד. השבוע גזר עליו בית משפט השלום לתעבורה בחיפה 9 חודשי מאסר בפועל, שלילת רשיון למשך 60 חודשים וקנס בגובה 800 שקל.
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
"נהג בקלות ראש בהיותו בלתי מורשה לנהיגה כלל". מונית
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
על פי כתב האישום, בחודש אפריל האחרון, נהג הנאשם במונית בשדרות ירושלים בקרית ים ונעצר לבדיקה על ידי השוטרים. מבדיקת השוטרים עלה כי הנהג ביצע מספר עבירות תנועה בראשן נהיגה במונית כאשר לא קיבל רישיון נהיגה מעולם.
קראו עוד >>
"בנסיבות אלה, נהג בקלות ראש בהיותו בלתי מורשה לנהיגה כלל, ללא חגורת בטיחות, הסיע נוסעת לא חגורה ונסע במהירות של 67 קמ"ש, העולה על מהירות המקסימאלית המותרת במקום- 50 קמ"ש. בנוסף, הסיע שתי נוסעות בשכר, וזאת מבלי שקיבל רשיון לכך, כאשר במונית לא הותקנה לוחית עם פרטי הנהג וכן לא הותקנה לוחית עם פרטי בעל המונית ומספר רשיון המונית, וכן נהג ללא ביטוח.
לפני כחודש הורשע הנהג לאחר שהודה בעבירות המיוחסות לו והשבוע ניתן גזר דינו. בטיעונים לעונש ביקשה המדינה להשית עליו עונש מאסר של מינימום 24 חודשים. "למרות שהנאשם אינו מורשה לנהיגה כלל, הספיק לצבור לחובתו לא פחות מ-14 הרשעות קודמות, מתוכן 3 הרשעות בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה (מעולם לא הוציא) ו-לא פחות מ-6 הרשעות בגין נהיגה בזמן פסילה", נכתב.
מנגד ביקש בא כוחו להשית עליו מאסר על תנאי עד 9 חודשי מאסר בפועל. "הנאשם התנצל על מעשיו, תוך שטען כי המדובר במעידה שלא הייתה צריכה לקרות והתחייב כי הדבר לא יחזור על עצמו", נכתב.
בגזירת עונשו התחשבה סגנית הנשיאה, השופטת מיכל דוידי, בין היתר בנסיבות חייו האישיים של הנאשם. "יש לקבוע כי זלזולו של הנאשם בחוק פעם אחר פעם טומן בחובו פוטנציאל פגיעה וסיכון גדולים", כתבה.