אם לשמונה ילדים צברה במהלך חייה רכוש וממון רב, בעיקר הודות לירושות שקיבלה. להוריה היו שטחים וקרקעות, שעליהם נבנו מגדלי מגורים ומשרדים.
2 צפייה בגלריה
"מעכשיו לא תראו ממני יותר שקל"
"מעכשיו לא תראו ממני יותר שקל"
"מעכשיו לא תראו ממני יותר שקל"
(צילום המחשה: shutterstock)
בתמורה למתן אישור לבנות על השטח היא קיבלה דירות רבות וסכומי כסף משמעותיים. עם זאת, כשביקשו ילדיה לקבל חלק מרכושה בעודה בחיים נוצר בין הצדדים קרע גדול, שהוכרע משפטית לאחר פטירתה.
לאורך חייה התנהלה האישה בתבונה פיננסית ולא נכנסה להרפתקאות מיותרות. כשבגרו ילדיה, נישאו והקימו משפחות הם ביקשו ממנה לתת להם דירות וכסף כדי שיוכלו להתחיל את חייהם בעצמאות כלכלית.
קראו גם >>
האישה אמנם עזרה להם על פי הבנתה, אבל סירבה לתת להם דירות או לרשום אותן על שמם כל עוד היא בחיים. ניסיונות השכנוע שהפעילו עליה כל ילדיה לא הועילו, ועם השנים נוצרו משקעים שרק הלכו והחריפו.
כשהזדקנה האישה ונזקקה לסיוע מבני משפחתה, כולל בהסעה לבדיקות ודברים שוטפים אחרים מפאת גילה המתקדם, החלו הדברים להשתבש. לצערה, הפנו לה כל ילדיה עורף ואמרו לה להסתדר בעצמה.
"יש לך מספיק כסף כדי לדאוג לעצמך", הטיחו בה. "תאכלי את מה שבישלת. כשאנחנו ביקשנו ממך עזרה לא היית שם בשבילנו. עכשיו כשאת זקוקה לעזרה מאיתנו, תקבלי בדיוק אותו יחס".
האישה נפגעה עד עמקי נשמתה והודיעה לילדיה: "מעכשיו לא תראו ממני יותר שקל. אם אתם חושבים שהמצב ישתנה לאחר מותי, אתם טועים. אני לא מתכוונת להוריש לכם דבר. תסתדרו בעצמכם. כנראה שלעולם לא שמעתם את המשפט 'אל תשליכני לעת זיקנה' ואין לכם מושג מהו הדיבר 'כבד את אביך ואת אימך'. אתם רוצים נתק מוחלט ממני? קיבלתם, אתם ואני סיימנו".
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)
נאמנה להצהרתה התייצבה האישה במשרדה של עורכת דינה ולא הסתפקה בצוואה חתומה על הנייר בלבד. במבט ישיר מול המצלמה היא הסבירה בסרטון וידאו ואודיו כי היא מורישה את כל ממונה הרב לעמותת רווחה שאליה הייתה מקורבת ואשר תדאג לסידורי הקבורה והלוויה עם מותה.
בנוסף, היא ציוותה כי אנשיה יאמרו קדיש לזכרה. כמו כן, היא ביקשה שילדיה לא יהיו נוכחים בלוויתה ולא יגיעו לימי הזיכרון לפטירתה.
ואכן, זמן קצר לאחר מכן הלכה האישה לעולמה, ועורכת דינה ביקשה לממש את צוואתה. באופן לא מפתיע התייצבו כל הילדים כחומה בצורה נגדה ועתרו לבית המשפט בטענה כי צוואת אימם אינה קבילה. בין היתר, לדבריהם, לא הייתה אימם כשירה בעת עריכת הצוואה, והקשר שלה לאותה עמותת רווחה היה קלוש ביותר.
לאחרונה פסק בית המשפט כי צוואת האישה קבילה וחייב את הילדים בהוצאות משפט.
פורסם לראשונה: 08:23, 31.07.22