מספר פצצות מרגמה נורו הבוקר (ראשון) לעבר מוצב צה"ל בגזרה המזרחית בגבול הצפון. יצוין כי זו תקרית ראשונה בצפון, בעקבות פתיחת המלחמה אתמול בגזרה הדרומית חיזבאללה קיבל אחריות על המתקפה של שלושה מוצבים של ישראל בחוות שבעא בהר דב. צה״ל תקף את מתחם האוהל המפורסם של חיזבאללה בהר דב.
1 צפייה בגלריה
מוצב צה"ל מופגז, הבוקר
מוצב צה"ל מופגז, הבוקר
מוצב צה"ל מופגז, הבוקר
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפצצות נורו בשעת בוקר מוקדמת ומיד לאחר השיבו כוחות צה"ל באש לעבר השטחים מהם נורו הפגזים. בהודעת דובר צה"ל נאמר: "צה"ל תוקף כעת בארטילריה את מרחב הירי בלבנון, ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל לפני זמן קצר. כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת באש ארטילריה את המרחב בלבנון ממנו בוצע ירי לפני דקות אחדות לשטח ישראל. צה"ל ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל".


במקביל ממשיך צה"ל לתגבר את כוחותיו לאורך הגבול הצפון, הן בגזרה המערבית והן במזרחית ובמהלך הלילה עלו כוחות גדולים של מילואים לעבר קו הגבול. לאורך כבישי הצפון נראו טורים ארוכים של כלים צבאיים ואוטובוסים שהסיעו את החיילים צפונה.

קראו עוד:

במקביל נמשכת כוננות שיא בתוך היישובים. בעקבות הלקח של מתקפת הפתע בדרום, כבר אתמול (שבת) הוצבו בכל היישובים הסמוכים לקו הגבול בצפון כיתות של חיילים על מנת להדוף מתקפת פתע. ראשי היישובים בצפון עודכנו אתמול בידי מפקד האוגדה, תת אלוף שי קלפר ונקטו במספר צעדים להגברת הביטחון, כולל גיוס מילואים למסגרות הישוביות וחלוקת נשקים לתושבים ביישובים הסמוכים לגבול.
פורסם לראשונה: 08:59, 08.10.23