היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, עצרה השבוע (שני) לחקירה 4 חשודים, בהם אשתו של ראש עיר מהצפון ושני קצינים בכירים לשעבר במחוז חוף, שהם כיום חוקרים פרטיים, בחשד למעורבות בביצוע עבירה של סחיטה באיומים כלפי איש עסקים פעיל ציבור.
2 צפייה בגלריה
"ניסו להפליל אותה". אשת ראש העיר בבית המשפט
"ניסו להפליל אותה". אשת ראש העיר בבית המשפט
"ניסו להפליל אותה". אשת ראש העיר בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
לטענת חוקרי המשטרה, החוקרים הפרטיים, בשליחותה של אשת ראש העיר, השיגו תמונות של אותו איש עסקים, אדם נשוי, בעת בילויים, בין השאר בחו"ל, בחברת נשים אחרות, ובאמצעותן ניסו להניא אותו מלהתמודד לראשות העיר מול בעלה של החשודה.
ראש העיר עצמו אינו חשוד בפרשה, אבל מיוזמתו, הגיע ומסר עדות. בית משפט השלום בעכו האריך ביום שני בלילה את מעצרה של אשת ראש העיר ב-18 שעות, תוך הוצאת צו איסור פרסום שמה. השופט זאיד פלאח כתב בהחלטתו: "עיינתי בחומר הראיות ושוכנעתי כי קיים חשד סביר כי החשודה עברה את העבירות המיוחסות לה".
לאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה בחודשים האחרונים, עברה ביום שני בבוקר החקירה לשלב הגלוי. במהלך הפעילות, עוכבו לחקירה ארבעת החשודים.
על פי החשד, חלק מהחשודים, שעיסוקם בתחום החקירות הפרטיות, איימו, כל אחד על פי חלקו, על איש העסקים שאם לא יחדל מעיסוקו ומעורבותו בפוליטיקה המקומית, ישלחו למקורביו חומרים שיביכו אותו. בהמשך אף מומש האיום.
במהלך הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה. החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

"חתול שחור"

בדיקת מיינט קריות העלתה כי בבחירות הקודמות, אותו איש עסקים היה בין תומכיו העיקריים של ראש העיר, אבל כנראה אחרי הבחירות עבר ביניהם חתול שחור, ובשלב מסוים החליט איש העסקים, פעיל ליכוד מרכזי, להתמודד לראשות העיר בעצמו. פעילות החוקרים הפרטיים נועדה על פי המשטרה להשיג ראיות מפליליות נגדו, על מנת שהוא לא יתמודד לראשות העיר.

2 צפייה בגלריה
"היא זו שנסחטה". פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
"היא זו שנסחטה". פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
"היא זו שנסחטה". פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
(צילום: גיל נחושתן)

במסגרת המאמצים הללו עקבו החוקרים הפרטיים אחר אותו איש עסקים, בין השאר בעת נסיעה לחו"ל יחד עם אישה שאיננה אשתו. התמונות אף הוצגו לכמה מראשי הליכוד, בהם מירי רגב, אלי כהן וניר ברקת. באותן הודעות צוין כי מעשיו של איש העסקים מביישים את הליכוד, ואסור לתת לו לייצג את המפלגה בבחירות המקומיות.
לאחרונה הגישה אשת ראש העיר לבית משפט השלום בקריות בקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד תושב העיר שלטענה עקב אחריה תקופה ממושכת, תוך הטרדה מתמשכת. בבקשה כתבה: "המשיב, שלוחו של איש העסקים, רודף את משפחתי ואותי, וזאת לאחר שלא הצליחו להשיג לעצמם טובות הנאה אחרי הבחירות.
"מזה שנתיים המשיב עוקב אחר הח"מ באופן חולני ואובססיבי, בביתה, ובמקום עבודתה וזאת בכדי להסב נזק תדמיתי, תוך איומים, הטרדה, מעקבים, בילוש, שיימינג ועד פגיעה קשה בעיסוק, בלקוחות, בפרנסה".
בסופו של דבר, הבקשה בוטלה לאחר דיון במעמד שני הצדדים, לאחר שאותו אדם התחייב לא להתקרב לאשת ראש העיר ולא ליצור עמה כל קשר.

"רודפים אותה"

ביום שני, לקראת חצות, הובאה אשת ראש העיר לבית משפט השלום בעכו, לדיון בהארכת מעצרה. עורכי דינה של אשת ראש העיר, עו"ד תמי אולמן ושאדי סרוג', ביקשו לאסור את פרסום שמה, בטענה כי היא דמות מוכרת, ללא עבר פלילי, והיא זו שנסחטה בפרשה הזו, היא המאוימת. "אנשים עשו עליה עוקץ, היא מוצאת עצמה על ספסל החשודים ללא עוול בכפה". השופט זאיד פלאח נענה לבקשה ואסר את פרסום שמה.
חוקרי המשטרה ציינו בדיון כי לא הייתה כוונה להביא את אשת ראש העיר להארכת מעצר, אבל הייתה התפתחות בחקירה שחייבה זאת, ובשל כך הוחלט לבקש להאריך את המעצר. במהלך הדיון אישר נציג המשטרה כי ברשותה של אשת ראש העיר נמצאו תמונות בעלות אופי מיני שקשורות לאותו איש עסקים. לטענת עו"ד אולמן, התמונות הללו הונחו על מכוניתה של אשת ראש העיר בידי אנשיו של איש העסקים על מנת להפליל אותה.
בדברי הסיכום טענה עו"ד אולמן כי מעצר אשת ראש העיר הוא המשך של הרדיפה כלפיה, כאשר במהלך התקופה האחרונה היא נסחטה על ידי אותו איש עסקים שגם איים עליה. עו"ד אולמן ציטטה מתוך הבקשה שאשת ראש העיר הגישה לבית המשפט, ופורסמה בלעדית ב"ידיעות הצפון", על הרדיפה נגדה.
עו"ד אולמן טענה שבעוד שהמשטרה לא עשתה דבר כדי לברר את תלונותיה של אשת ראש העיר נגד איש העסקים, היא מיהרה לעצור אותה, כדי לזכות בפרסום. עו"ד אולמן ביקשה לשחרר אותה למעצר בית.
השופט פלאח האריך כאמור את המעצר עד ליום שלישי בשעה 18.00.
קראו עוד >>
מעצרו של קצין משטרה לשעבר שמעורב בפרשה, בעל משרד חקירות, הוארך עד ליום רביעי (אמש). מדובר בקצין בכיר, שפיקד על תחנה גדולה במחוז חוף, ושמו נקשר בפרשה של שחיתות. בסופו של דבר לא הוגש כתב אישום נגדו באותו עניין.
עו״ד תמי אולמן למיינט קריות: "אנחנו טוענים כי אשת ראש העיר היא זאת שאוימה ונסחטה. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט לשחררה מן המעצר".
פורסם לראשונה: 07:53, 27.10.22