תושב קרית מוצקין בן 25 נעצר בחשד כי תקף שוטר ופקח עירוני לאחר שדרשו ממנו לעטות מסכה והוא סרב. עוד נטען כי גרם נזק לניידת המשטרה. מנגד טען החשוד שהוא זה שהותקף על ידי השוטרים. בית המשפט שחרר אותו למעצר בית.
2 צפייה בגלריה
פעילות אכיפה מוגברת
פעילות אכיפה מוגברת
החשוד הסב נזק לשמשת הניידת. פעילות אכיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו עוד >>
ביום שלישי האחרון הגיעו שוטר ופקח לבצע אכיפה של תקנות הקורונה במרכול בקרית חיים. באותה עת שהה במקום החשוד שנדרש על ידי השניים לעטות מסכה, אולם סרב. לטענת המשטרה, הוא לא ציית להוראות השוטרים, דחף את השוטר ונתן מכת אגרוף לפקח העירונית שעבד יחד עם השוטר. כמו כן הסב נזק לשמשת הניידת.
ביום למחרת הוא הובא לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בקריות. במהלך הדיון טען בא כוחו, עו"ד תומר נווה כי הוא דפק על החלון לאחר שסגרו אותו בניידת ללא מזגן ומבלי לפתוח חלון. "מדובר בחשוד ללא עבר פלילי מכל סוג. מדובר באירוע שלכאורה היה אמור להיות מינורי, שיכול היה להסתיים תוך מספר שניות", אמר נווה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד תומר נווה
עו"ד תומר נווה
עו"ד תומר נווה
(צילום: פרטי)
"לשיטת החשוד התנהלות השוטר שתקף אותו במכת אגרוף הכל מתועד במצלמות אבטחה. החשוד שיתף פעולה בחקירה, ענה על השאלות ונתן הסבר לסרטון שהוצג בפניו ואף התלונן במסגרת החקירה על התנהלותם של השוטרים.
"אין מחלוקת שסירובו לשים מסכה היווה את עיקר המחלוקת עם הפקח. לאחר שאזקו אותו ושמו אותו בניידת ולא הדליקו מזגן ופתחו חלון. לא היתה לו ברירה אלא לדפוק על החלון שיפתחו. מכאן להגיד שזה נזק לניידת?"
נווה ביקש לשחרר את מרשו בתנאים מגבילים בעוד שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בחשד לתקיפת שוטר. שופט בית משפט השלום בקריות, מוחמד עלי, שחרר אותו בתנאים ומגבילים - מעצר בית למשך יומיים וחתימה על ערבות עצמית.
"איני סבור כי יש הצדקה להמשיך להאריך את מעצרו של החשוד שכן ניתן להמשיך ולבצע את פעולות החקירה גם כאשר החשוד משוחרר", כתב השופט.
פורסם לראשונה: 15:19, 13.08.21