המראות מחוץ לאולמי הנסיכה, במתחם חוצות המפרץ, לא הזכירו השבוע את המחזות הרגילים בפתח עסקים שסגרו את שעריהם בהפתעה. לא היו שם לקוחות עצבניים שרצו לקבל בחזרה את כספם וגם לא ספקים שבאו לראות מה עלה בגורל הסחורה שסופקה. שתי המעליות שהובילו לשלושת האולמות היו תקועות ואת הכניסה הראשית סגרו עם מוט של מטאטא.
6 צפייה בגלריה
אולמי הנסיכה
אולמי הנסיכה
אולמי הנסיכה
(צילום: אסף פטוקה, וניל צלמים)
השקט מסביב לא הצביע על הדרמה הגדולה שקרתה השבוע: אחרי יותר מ-25 שנה שבהן היו בין אולמות האירועים המובילים באזור מפרץ חיפה אם לא האולם, אולמי הנסיכה סגרו את שעריהם ולא יתקיימו בהם יותר אירועים, לפחות לא בטווח הנראה לעין. מתגובה שהעביר עו"ד אלי סרור, בשם בעלי האולם, ניתן להבין שאולי, יום אחד, כאשר עננת הסגרים תחלוף, גם הנסיכה תיפתח שוב. ועל זה אומרים, ימים יגידו.

מכה כלכלית

עקב נזקי מגיפת הקורונה, ענף האולמות וגני האירועים ספג מכה כלכלית קשה לאחר סגירה ארוכה במהלך שנת 2020, ודווקא עכשיו, כשהשוק חזר לעבוד וחזרו גם הביקושים וההזמנות לפעילות, שוב מדברים על סגרים ושוב מרחף אי ודאות.
6 צפייה בגלריה
אולמי הנסיכה
אולמי הנסיכה
אולמי הנסיכה, השבוע
(צילום: אלעד גרשגורן)
מנכ"ל הנסיכה, ישי חן, שיתף כמה פעמים בשנה האחרונה, בראיונות ל"ידיעות המפרץ", עד כמה המשבר בענף קשה וכיצד נפגע באופן אישי. בחודש מאי בשנה שעבר, כאשר החליט, יחד עם בעלי אולמות אחרים לפתוח בשביתת רעב, אמר חן: "התקופה הזו לא רק עלתה לנו 10 מיליון שקל, שפשוט התאדו... יש פה עובדים שדמי האבטלה שמקבלים בחל"ת לא מספיק להם לשבוע לאוכל".
באותו ריאיון ישי עוד טען כי לנסיכה יש מספיק עתודות כדי לשרוד, והוא העלה חשש ממה שעלול לקרות באולמות קטנים יותר. אולם כמה חודשים לאחר מכן, בחודש יולי, בריאיון נוסף ל"ידיעות המפרץ", הוא נשמע אחרת.
6 צפייה בגלריה
לא פוחד לשבות רעב. שי חן
לא פוחד לשבות רעב. שי חן
לא עונה לטלפונים. המנכ"ל ישי חן בעת מחאת בעלי האולמות, יולי 2020
(צילום: נחום סגל )
אחרי שהותקף על ידי עובד, שדמי החל"ת לא הספיקו לו למחיה, אמר חן: "בתור אחד שהותקף על ידי עובד, אני אומר לך שאין כסף ששווה להיות קורבן של אלימות פיזית ונפשית. בשיח המתלהם ובמצב שנוצר, אנשים מגיבים בכעס ובזעם, ומעשיהם לא צפויים כי חרב עליהם עולמם.
"ספגתי אלימות מילולית מבעלי השמחות, מספקים ומעובדים שמחפשים כתובת במי לכלות את זעמם, וכאשר הם אינם מוצאים כתובת במשרדי הממשלה, שסגורים לקבלת קהל, הם פונים אלינו".
חן (31), תושב קרית אתא, נשוי ואב לשלושה, התמנה לתפקיד מנכ"ל אולמות הנסיכה כבר בגיל 21. מאז סוף השבוע שעבר, איש לא מצליח להשיג אותו.
6 צפייה בגלריה
אולמי הנסיכה
אולמי הנסיכה
אי הוודאות הכריע. אולמי הנסיכה, השבוע
(צילום: אלעד גרשגורן)

צ'ק ביטחון

מי שהייתה במקום ברגעים הקשים של הסגירה היא קארין קבסה, מנהלת המכירות של אולמי הנסיכה, ובעצמה לקוחה, שקבעה חתונה באולם בתאריך 9 בספטמבר.
קבסה: "כמו כל האולמות האירועים, גם הנסיכה נפגע מאוד בתקופת הקורונה, אבל עשינו הכל כדי להמשיך לתת חוויה ליום הכי מהמם בחיי כל זוג. ביום שישי לפני שבועיים, כינס אותנו ישי ואמר שנכון להיום, אין אפשרות לדעת מה יהיה, וכל מי שרוצה, יכול לבטל את האירוע.
6 צפייה בגלריה
קארין קבסה ובן זוגה
קארין קבסה ובן זוגה
"עזרנו לכולם למצוא אולמות חלופיים". קארין קבסה ובן זוגה דוד
(צילום: יניב, סטודיו מבטים)
"לא גבינו דמי קדימה בתקופה הזו, רק לקחנו צ'ק ביטחון, כך שכל אחד שהזמין, קיבל בחזרה את כספו. עזרנו לכולם למצוא אולמות חלופיים ולרובם מצאנו. היו שעזרנו להם לקיים את האירוע באולמי הנוביה, באדם וחווה ובעוד מקומות. עד כמה שאני יודעת, רובם סודרו".
מה קרה עם העובדים והספקים?
"כולם קיבלו את מה שמגיע להם. גם הספקים, גם העובדים, שחלקם קיבלו את המשכורת לפני המועד. ישי ואביאל הם האנשים הכי מדהימים שהכרתי וכואב לי שאנשים מספרים סיפורים לא נכונים. אמרו שברחו, שגנבו כסף. זה לא נכון".
ומה עם החתונה שלך?
"חשבתי בכל מקרה להקדים את החתונה, בגלל החשש ממגבלות ומסגרים, כך שמבחינה זו הסתדר. קבעתי חתונה ב'אדם וחווה' והכל בסדר. נכון, זה מבאס, הדפסנו הזמנות, והזמנו ספקים. אבל האמת שבגלל מה שלמדנו בתקופת הקורונה, בשנה האחרונה, נערכנו גם לתרחישים כאלו. אני מבינה את הזוגות שהרגישו שהיום הכי משמעותי בחייהם נפגע".

מותג חזק

חלק מהזוגות שעמדו להתחתן בנסיכה ונאלצו להעביר את חתונתם, ציינו בפוסטים שהעלו כי זה לטובה, בשל המגבלות הצפויות. אחרים חששו שלא יספיקו למצוא אולם בזמן. אחת הכלות: "אז כמו שאומרים, בסופו של דבר הכל לטובה, כנראה שאלוהים סידר את זה, אז אנחנו מעברים את המיקום מנסיבות שלא קשורות אלינו, במקום אולמי הנסיכה אנחנו מתחתנים בע״ה באולמי אדם וחווה בחיפה".
קבסה: "הכרתי את בעלי, דוד, באירוע במקום. אנשים הכירו פה, התחתנו פה, עשו פה אירועים. אף אחד לא חשב שיום אחד זה ייסגר. אני בטוחה שגם ישי לא תכנן לסגור. אבל שוב סוגרים ברזים, שוב יש אי ודאות, אז זו התוצאה".

"הכל שמועות"

מגי סמג'ה (35) וצחי יוסף (30) מקרית ביאליק עמדו להתחתן ב-19 באוקטובר באולמי הנסיכה. "כשהחלטנו להתחתן, לא הלכנו לראות יותר מדי אולמות", סיפרה סמג'ה. "היינו רק בנסיכה ובעוד אולם. היו כמה קרובי משפחה וחברים שאמרו לנו להיזהר, כי יש שמועות שהם בקשיים. אז כשבאנו לשם, שמנו את זה על השולחן. אחד המנהלים אמר לנו הכל בסדר, זה בגלל הקורונה, כולם נפגעו, אבל זה הכל שמועות ודיבורים באוויר. נרגענו וסגרנו שם".
בשבוע שעבר היו בני הזוג באילת ובדרך חזרה קיבלה מגי טלפון מאחיה שאמר לה כי אולמי הנסיכה נסגרו: "אחי אמר שהוא לא רוצה לבאס אותי, אבל שמע על מישהו שעמד להתחתן באותו שבוע וקיבל הודעה שהחתונה מבוטלת כי האולם נסגר. הייתי בשוק, איך אף אחד לא התקשר אלי ועדכן אותי? פרצתי בבכי, אבל מיד התקשרנו לשם ומישהי ענתה לנו. אמרה שלא יכולים כעת לדבר, כי החתונה שלנו עוד רחוקה, ויחזרו אלינו. בדרך חזרה עצרנו באולם, לקחת את הצ'ק ביטחון, אבל האולם היה סגור והמעליות תקועות".
6 צפייה בגלריה
צ'ק ביטחון. מגי סמג'ה וצחי יוסף
צ'ק ביטחון. מגי סמג'ה וצחי יוסף
צ'ק ביטחון. מגי סמג'ה וצחי יוסף
(צילום: יניב, סטודיו מבטים)
סמג'ה מציינת, כי בערב אכן התקשרו ואמרו שהאולם נסגר, ושהם מוזמנים לבוא לקחת את צ'ק הביטחון. למחרת בן הזוג צחי יוסף קיבל את הצ'ק. מגי: "כבר בדרך חזרה מאילת התחלנו לחפש אולמות אחרים. לנו היה מזל, כי החתונה רק באוקטובר, אבל לאלו שהחתונה שלהם הייתה מתוכננת השבוע, זה היה הרבה יותר קשה.
"סגרנו לבסוף בכינורות, באותו תאריך. זה יצא משמיים כך. אני אדם מאמין ואמרתי כנראה זה לא היה צריך לקרות בנסיכה ומה שצריך לקרות, יקרה. אני לא כועסת על אף אחד, הנסיכה באמת היו מספר אחת פה באזור. עם זאת, למה אמרו לנו בהזמנה שהכל בסדר? כנראה שלא הכל היה בסדר, עובדה סגרו".
שרון וחגית בראון היו בין עשרים הזוגות הראשונים שהתחתנו בנסיכה, ב-11 בספטמבר 1995. ״הזמנו את האולם כשהיה בשלבי בנייה", סיפר השבוע בראון. "היה באז גדול מסביב לאולם, מקום חדש, גדול ומפואר. אני זוכר בחור בשם יורם, איתו סגרנו. ובאמת הייתה חתונה גדולה ומאוד מוצלחת. שמעון פרס הגיע וכולם מאוד פרגנו. הרבה שנים עברו מאז וכששמענו, חגית ואני, שהנסיכה נסגרה, נצבט לנו הלב. זו נקודת ציון מאוד חשובה בחיים שלנו והצטערנו מאוד".

העובדים המומים

ב"כ העובדים באולמי הנסיכה, עו"ד נדב מאיוסט: "העובדים קיבלו בתדהמה את ההודעה על סגירת האולמות. מדובר במפעל ענק שהפך להיות בית של ממש עבור חלק מהעובדים, שהמשיכו לעבוד גם כשהתחלפו הבעלים. כנראה שהקורונה הכריעה ולא הותירה ברירה. מיד כשנודע על ההחלטה, סייעו העובדים לעשרות לקוחות לאתר אולם חלופי. אנו ממתינים לקבלת תשלומים מהחברה בגין סיום יחסי עובד מעביד, ובמידת הצורך נפעל לקבלת מלוא הזכויות בדרך של פירוק החברה ומיצוי הזכויות באמצעות המוסד לביטוח לאומי".
עו״ד אלי סרור ממשרד סרור בן הרוש, שמייצג את האולם: "ב'נסיכה' הבינו שלא ניתן להפעיל עסק כלכלי המבוסס על קהל והתקהלות בימים כאלה של אי ודאות ושל מגבלות. גם מבחינת עובדים, הם מצפים לרציפות בעבודה. לכן, כשהוודאות תחזור לחיינו, אולי גם הנסיכה תחזור. הם בדעה שלתת שירות ואיכות זה או הכי טוב שיש או שלא".
פורסם לראשונה: 15:53, 12.08.21