שלושה תושבי הקריות הזמינו טייק אווי מהמסעדה האסייתית מינה טומיי בקריון, והופתעו לגלות בסושי תולעים ירוקות זוחלות. בפסק דין שניתן בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות נפסק להם פיצוי בסך 3,250 שקל.
2 צפייה בגלריה
אחת התובעות הבחינה במשהו שנע בתוך הסושי
אחת התובעות הבחינה במשהו שנע בתוך הסושי
אחת התובעות הבחינה במשהו שנע בתוך הסושי
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
על פי פסק הדין שניתן לפני שבועיים, ביולי 2021 הגיעו שלושה לקוחות תושבי הקריות למסעדה בקריון, והזמינו ארבע מנות סושי מסוג סלמון טמפורה, בעלות 164 שקל. הם לקחו את ההזמנה ונסעו לביתם, הנמצא במרחק דקה נסיעה מהקריון, והתיישבו לאכול.
לאחר שאכלו שתי מנות סושי, הבחינה אחת התובעות במשהו שנע בתוך הסושי, וגילתה כי מדובר בתולעים ירוקות אשר זוחלות בו. התובעת השנייה ירקה את הסושי מהפה, והבחינה כי גם במנה שלה יש תולעים.
"היא החלה להקיא באופן לא רצוני וללא שליטה. הן סבלו מספר ימים מבחילות, הקאות ומחוסר תיאבון. כל מזון שראו יצר אצל התובעים תחושת גועל, ואינם אוכלים עוד במסעדות", נכתב בפסק הדין.
התובעים הגישו בקשה לפיצוי בסך 10,000 שקל. "הבאתי את הנכד שלי לביתי ביום שהוא ראה אותי מקיאה בבית. מה שחוויתי, יותר לעולם לא אגע בסושי", העידה התובעת בבית המשפט.
2 צפייה בגלריה
מסעדת מינה טומיי בקריון
מסעדת מינה טומיי בקריון
"מקרה חריג". מסעדת מינה טומיי בקריון
(צילום: נחום סגל)
מנגד טענה הנתבעת, אודון ניהול ואחזקות בע"מ, כי מקור התולעים הוא מהשומשום, וכי התנצלה על כך בפני הלקוחות והשיבה להם את כספם. כמו כן, הציעו להם פיצוי בסך 750 שקל לרכישת מזון במסעדה, ולאחר מכן אף הוצע להם 1,000 שקל לרכישה בכל מסעדות רשת קבוצת la table (פאט ויני, מינה טומי ורפאלו). עוד טענו, כי הסכום המבוקש הוא מופרז לעומת הנזקים שלא הוכחו.
"השומשום מסופק על ידי ספק חיצוני, ומפוזר בשלב האריזה מעל למנת הסושי. הם דיווחו על האירוע להנהלת הרשת, הווטרינר העירוני וספק השומשום הרשתי. כן ציינו כי מדובר בתולעים בגודל מזערי ו"קשה להבחין בהן בתוך שומשום שחור", נכתב בפסק הדין.
"המסעדה עוברת ביקורת פתע על ידי חברה חיצונית המדמה ביקורת של משרד הבריאות. הפיצוי המוצע הינו פי חמישה מסך ההזמנה המקורית, מאחר שמדובר בלקוחות קבועים. לא הוצג אישור רפואי או חוות דעת רפואית הקושר את הנזקים הרפואיים לאכילת הסושי".
קראו עוד >>
בפסק הדין קבע הרשם הבכיר יניב לוזון כי על הנתבעת לשלם לתובעים פיצוי בסך 1,500 שקל לתובעת שאכלה מהסושי, ו-500 שקל לשני התובעים האחרים, שלא הספיקו לאכול. כמו כן, תשלם הנתבעת הוצאות משפט בסך 750 שקל.
"התובעים הציגו בדיון סרטון שנשלח אליהם מהמסעדה ונמחק על ידי השולח, בו רואים תולעים מתפלשות בתוך השומשום. מדובר בתולעים לבנות על שומשום שחור, שבנקל ניתן לאתר. ברירה של השומשום היתה מונעת את התקלה, והדבר לא נעשה על ידי הנתבעת", כתב.
מקבוצת מינה טומיי נמסר: "אנו מתנצלים בפני האורחת שחוותה חוויה אשר לא מתאימה למותג המוביל ואף טופלה באופן אישי בזמן המקרה על ידי מנהלי המסעדה. המקרה הנקודתי אשר קרה בתקופת הקורונה לפני יותר משנה הינו מקרה חריג מאוד שלא קרה בכל שנות פעילות המותג בישראל.
"הרשת חרטה על דגלה את עקרון האיכות ועל כך יעידו מאות אלפי לקוחותינו אשר מגיעים בכל חודש לאחת ממסעדות הקבוצה ברחבי ישראל. אנו מבטיחים להמשיך ולעשות הכל כדי שמקרים כאלו ודומים להם לא ייקרו בשנית״.