שחר כץ, תושב קרית מוצקין, עובד במערך הלוגיסטי של ביה"ח כרמל החליט לקעקע על זרועו את תאריך תחילת המלחמה יחד עם קעקוע של המדינה. "כבן לניצולי שואה החלטתי שלעולם לא אשכח את היום השחור הזה, הטבח הנורא צרב לי את הלב והחלטתי לצרוב לי את זה גם על גופי כדי שלעולם לא אשכח".
2 צפייה בגלריה
הקעקוע של שחר
הקעקוע של שחר
"היום השחור נצרב בלב". הקעקוע של שחר
(צילום: אלי דדון)
כבר 5 שנים ששחר כץ עובד במסירות במערך הלוגיסטי של בית החולים כרמל. שחר בן ה-38 משמש כרפרנט ואחראי על אספקת הציוד הרפואי למחלקות השונות. שחר דואג שבחדרי הלידה ובחדרי הניתוח יהיה תמיד מלאי מספק של מזרקים, תמיסות רפואיות, חבישות, כפפות וכל מה שצריך.

2 צפייה בגלריה
הקעקוע של שחר
הקעקוע של שחר
הקעקוע של שחר
(צילום: אלי דדון)

המלחמה תפסה את שחר כמו רבים אחרים בשוק גדול. היום השחור נצרב לשחר בלב והוא החליט לצרוב ולקעקע את תאריך המלחמה יחד עם מילות השיר "אין לי ארץ אחרת" בתוך קעקוע של המדינה על זרוע ידו הימנית. "קעקעתי את התאריך על הזרוע וקרוב ללב שתמיד אזכור ולא אשכח את היום הנורא", אמר שחר.

קראו עוד:

"אני בן של ניצולי שואה, וזו בעיניי עוד שואה שעברנו ", סיפר בהתרגשות. "לקחתי את המלחמה באופן קשה. אנחנו באירוע שלא היה כדוגמתו, ושבועיים אחרי האסון החלטתי שאני מקעקע את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת", כי מבחינתי באמת אין לנו ארץ אחרת. החלטתי שאת התאריך הזה אנציח כל ימי חיי, וחשוב לי שמי שאחראי על הזוועות האלו ישלם את המחיר".
ויש לשחר גם מסר מנחם בסוף היום: "אני מאמין שבסוף אנחנו ננצח, המטרה שלי ושלנו היא שנצליח להתאושש ולחזור להיות יחד. אנחנו ברגע של אחדות, יש לנו עם חזק, עורף חזק ויחד ננצח".
פורסם לראשונה: 13:32, 12.11.23