צעירה בת 21 מהגליל המערבי דרשה, באמצעות עו"ד ליאור אבו, פיצוי בסך 320 אלף שקל מסניף הום סנטר בירכא, בטענה לפגיעה בפרטיות. הרשת דחתה את הפנייה, תוך ציון שמדובר בסניף שמופעל באמצעות זכיין, וכן כי העובד שלטענת הצעירה צילם אותה, מכחיש זאת. במקביל, הוגשה גם תלונה במשטרה, שעדיין נחקרת.
2 צפייה בגלריה
שירותים
שירותים
"ראיתי סוג של צל מלמטה"
(צילום: shutterstock)
בשיחה למיינט קריות סיפרה תמר (שם בדוי) שהגיעה לסניף באוגוסט 2022. "ביקשתי להתפנות. כשהגעתי לשם, ראיתי גבר עם חולצה אדומה שנכנס לאחד מתאי השירותים. במקום לא היה סימון של שירותי נשים או גברים. בין תאי השירותים הייתה מחיצה, אבל לא עד הסוף, לקראת הרצפה היה רווח, ואז ראיתי סוג של צל מלמטה, מכיוון התא השני.
"התכופפתי, ואז ראיתי את עצמי בתוך מסך של מצלמת פלאפון. מי שהיה בתא ליד, פשוט צילם לכיווני. הייתי בשוק. התלבשתי והתחלתי לצעוק. צעקתי לו שייצא החוצה, רציתי להתעמת איתו כדי שימחק את הסרטון שצילם. הגיע אחד המנהלים, אבל הבחור שהיה בתא לא יצא דקות ארוכות.
"כשיצא, אמרתי לו שראיתי במו עיני את הפלאפון שלו מצלם אותי. בדקות שהיה בתוך התא הוא כנראה מחק את הסרטון. הוא הראה לי את הגלריה שלו, לא היה שם סרטון שלי. זו הייתה הטרדה מינית לכל דבר. עברו מאז כמה חודשים, אבל זה עדיין הולך איתי".
תמר סיפרה כי מנהל המשמרת שאל אותה למה לא נכנסה לשירותי הנשים. "השבתי לו שלא הייתה אופציה כזו. הראיתי לו שהדלת נעולה, אלו היו השירותים היחידים שפעילים. הוא אמר שברגע שנכנסתי לשירותי גברים, הייתי צריכה לקחת בחשבון שמשהו כזה יקרה. זה ממש מופרך".

2 צפייה בגלריה
מציצן
מציצן
"הרשת מנסה להתנער מאירוע חמור שהתרחש בסניף שלה". מציצן
(צילום: shutterstock)

מספר חודשים לאחר המקרה פנה עו"ד ליאור אבו בשמה של תמר לרשת, ופירט את השתלשלות העניינים שהובילו לתקרית. הוא ציין כי החברה לא מצאה לנכון ליצור קשר עם תמר ולהציע לה פיצוי בגין עוגמת הנפש שעברה בסניף. לטענתו, יש כאן הפרה של חוק להגנת הפרטיות, חוק למניעת הטרדות מיניות, ועוד. לצורכי פשרה בלבד, הציע שהרשת תפצה את תמר ב-320 אלף שקל.
בתגובה למכתבו של עו"ד אבו שלחה רשת הום סנטר, באמצעות עו"ד מנחם עופר, מכתב בו טענה כי היא אינה נושאת באחריות למקרה - הסניף בירכא מופעל באמצעות זכיין, ולרשת אין אחריות שילוחית לגבי העובד. עוד ציין כי גם אם הייתה המעסיק שלו, אין הרשת נושאת באחריות למעשיו, שנעשו למטרות של עצמו ולא למניין המעסיק.
בהמשך הוא טוען שלאחר בירור, לטענת העובד לא היו דברים מעולם. לפי הבירור, שירותי הנשים היו מקולקלים, ונשים נכנסו לתא של שירותי נכים. "העובד בהגינותו ולמעלה מהצורך, מסר את מכשיר הטלפון שלו לידי תמר ולידי מנהלת הסניף והראה להן שלא צולם דבר וכי מדובר בחשדות שווא שביישו אותו וגרמו לו עוגמת נפש".

קראו גם:

עוד ציין עו"ד עופר, כי העובד שהיה בתא הסמוך השתמש במכשיר הסלולרי שלו בעת עשיית צרכיו, והוא נשמט מידו. לדבריו, תמר "גילתה אטימות מעליבה להסבריו של העובד, והייתה אחוזת היסטריה בלתי מובנת ובלתי צודקת".
תמר: "הם אומרים שבדקו את נסיבות המקרה, אבל איש מהם לא דיבר איתי. זו לא בדיקה וזו לא התנהגות של רשת".
עו"ד ליאור אבו ואביב מזרחי: "הרשת מנסה להתנער מאירוע חמור שהתרחש בסניף שלה. אם לא די בכך, בחרה להשיב לפנייתה באופן משפיל ומבזה. לאור תגובתה, מרשתנו שוקלת נקיטת צעדים משפטיים מתאימים, לרבות הגשת תביעה".
מהום סנטר נמסר: "הום סנטר משווה לנגד עיניה את הוראות הדין ומקפידה למלא אחריהן במלואן, ובמיוחד במקרים המדווחים כהטרדות מיניות.
"במקרה דנן, העובד שיתף פעולה באופן מלא עם הבדיקה הפנימית שנערכה וכן עם חקירת המשטרה, במהלכה מסר את מכשיר הטלפון שלו למשטרה לבדיקתה.
"כידוע, הנושא עודנו נמצא תחת בדיקה משטרת ישראל, והום סנטר סמוכה ובטוחה כי משטרת ישראל תפעל להגיע לעובדות והממצאים הנכונים".
פורסם לראשונה: 08:01, 26.02.23