בית משפט השלום בקריות האריך בשלושה ימים את מעצרו של תושב קרית מוצקין בן 27 בחשד כי איים על שתי צעירות שדיברו ביניהן בערבית. האירוע התרחש בתחנת המטרונית, בקריון, מטרים ספורים מבניין בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
מטרונית
מטרונית
תחנת מטרונית
(צילום: נחום סגל)
מבקשת המעצר עולה, כי החשוד הבחין בשתי צעירות ערביות שמשוחחות ביניהן ואיים עליהם שאם ימשיכו לדבר בשפה הערבית, הוא ידקור אותן. תוך כדי איום, החזיק החשוד סכין בידו.
המשטרה ייחסה לחשוד עבירות של איומים ובדיון להארכת המעצר ביקש נציג המשטרה, עו"ד צביקה אמיר, להאריך את מעצר החשוד ב-7 ימים.
במהלך הדיון קרא החשוד לעבר נציג המשטרה: "תובע מגעיל". בית המשפט הזהיר אותו כי עליו לדבר בכבוד אחרת יורחק. מיד לאחר מכן ביקש החשוד לייצג את עצמו וסירב שעורכת הדין רוזי אלבחר, מהסניגוריה הציבורית, תייצג אותו. עו"ד אלבחר ציינה כי התרשמה שלחשוד יש בעיות נפשיות ואף הציגה מסמך שמעיד על כך. בנסיבות אלו, חייב עורך דין לייצג את החשוד ובית המשפט קבע כי עו"ד אלחבר כן תייצג אותו.

2 צפייה בגלריה
תחנת משטרת זבולון
תחנת משטרת זבולון
בחקירה החשוד הודה בהחזקת הסכין, אך לא באיומים. תחנת משטרת זבולון
(צילום: נחום סגל)

בהמשך הדיון טען נציג המשטרה כי הסכין באמצעותה איים החשוד נתפסה. על כך השיב החשוד: "אני מבקש תובע אחר, התובע אומר עלי שקרים. אני רוצה הוכחות וראיות לסכין". נציג המשטרה ציין עוד כי בחקירה החשוד הודה בהחזקת הסכין אך לא באיומים וציין עוד כי החזיק בסכין כדי לפתוח קרטונים.

קראו עוד:

החשוד בתגובה: "טפו עליך". בשלב זה קצה סבלנותה של השופטת סימי פלג קימלוב והיא הזהירה את החשוד שהוא יורד לתא המעצר אם ימשיך להפריע. החשוד השיב: "אני רוצה לחזור לתא", והשופטת ציוותה שהדיון יתקיים ללא נוכחותו.
בסיום הדיון המשטרה ביקשה שבית המשפט יאריך את מעצר החשוד כפי שביקשה בעו"ד עו"ד אלבחר ביקשה שבית המשפט יצמצם את ימי המעצר.
השופטת סימי פלג קימלוב קבעה בהחלטה: "יש חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד ועל אף העובדה כי אין לחובתו של החשוד הרשעות קודמות, הרי שמדובר בעילת מסוכנות ממשית וכן בשים לב לפעולות החקירה הנדרשות, אני סבורה שגם מתקיימת עילה של חשש לשיבוש הליכי חקירה באם ישוחרר החשוד". השופטת האריכה את מעצר החשוד בשלושה ימים נוספים.