"כל עוד ירצו אותי, אני פה, משרת ותורם ככל יכולתי. ולא משנה לי עוד כמה זמן אהיה במילואים". כך אמר למיינט קריות רנ"ג במיל' דוד בוזגלו, תושב קרית ים בן 73, שמשרת בחזית הדרום מאז היום הראשון של המלחמה ולא רואה כל סיבה להמשיך ולשרת כל זמן שהצבא יצטרף את כישוריו.
2 צפייה בגלריה
"מזה חודש וחצי אני בדרום ומסייע ללוחמים". רנ"ג בוזגלו
"מזה חודש וחצי אני בדרום ומסייע ללוחמים". רנ"ג בוזגלו
"מזה חודש וחצי אני בדרום ומסייע ללוחמים". רנ"ג בוזגלו
(צילום: דובר צה"ל)

בשנים האחרונות משמש בוזגלו, נשו ואב ל-4 ילדים, 20 נכדים ו-4 נינים, כנהג במפקדה של חטיבה 4. הוא יצא לפנסיה מעבודתו האזרחית, כנגר, כבר לפני שנתיים, אבל ממשיך להתנדב לשרת בצה"ל, שנים ארוכות לאחר גיל הפרישה המקובל.
בוזגלו, בוגר הפנימייה הצבאית בחיפה, התגייס במחזור אוגוסט 1969 לחיל המודיעין כמפענח צופנים. בהמשך הוא עבר לחיל השריון ועד היום הוא משרת באותו חייל. הוא השתתף במלחמת יום הכיפורים, בתחילה בחזית הדרומית ולאחר מכן ברמת הגולן, בצפון והמשיך לשרת במילואים בחטיבת שריון. במשך שנים היה קצין הרכב של החטיבה ודאג לתקינות הכלים, אבל אחר כך הוא הפך להיות נגד מנהלה, ונוהג בכל הכלים הכבדים, לפי הצורך, החל מאמבולנסים ועד למשאיות כבדות.

2 צפייה בגלריה
רנ"ג בוזגלו מקרית ים
רנ"ג בוזגלו מקרית ים
רנ"ג בוזגלו (משמאל) בשטח
(צילום: דובר צה"ל)

ב-7 באוקטובר, הוא שמע כמו כולם את החדשות וכבר בערב קיבל טלפון להתייצב: "אמרו לי לגשת למחנה נפתלי, תחילה חלק מהחטיבה הייתה בדרום וחלק בדרום. מזה חודש וחצי אני בדרום ועושה הכל, מבחינת נהיגה, לסייע לכוחות הלוחמים. מביא להם חלקים לטנקים, מביא אליהם כל מה שהם צריכים. גם הבן שלי גויס במלחמה, הוא משרת כפרמדיק".

ישן בשטח


לדברי בוזגלו, החברה בחטיבה מתייחסים אליו מצוין ונושא הגיל כלל לא עולה. לדבריו, "אני הרבה שעות על הכביש, נוהג לפעמים עד חצות או עד 1 בלילה. לפעמים נוסע לבאר שבע, לישון בבית החייל במיטה טובה, עם מקלחת כמו שצריך אבל לרוב יישן בשטח, עם החברים, באוהלים.

קראו עוד:

"לא קשה לי, אני עושה את זה בכיף, אני מאושר שאני יכול לשרת את המדינה שלי ולתרום ככל יכולתי. נחמד שיש חברה טובים, יושבים ומספרים סיפורים זה מאוד נחמד. אני מתנדב לכל משימה ולכל דבר שנדרש, ואף פעם לא תשמע ממני מילה של ביקורת".
כמה זמן עוד תהיה במילואים?
"אף אחד לא יודע, זה הרי צו 8, אף אחד לא יודע עד מתי. מדי פעם קופץ הביתה לחופשות קצרות, פחות מ-24 שעות וחוזר. פעם אחרונה שיצאתי זה היה לפני שבועיים".
מה תהיה תמונת הניצחון שלך?
"שחיילי צה"ל יחזרו בשלום ולא נשמע עוד דברים טרגיים שקרו. כל חייל שנופל כואב מאוד. אני מצפה בעזרת השם שהחטופים יחזרו בשלום והמלחמה תישא פרי. יש לי הרגשה שמפה עוד נחזור לצפון וזה ייקח עוד זמן, עוד הרבה זמן. כל עוד ירצו אותי, אני תורם את כל כולי למען הצבא ועושה את זה בכיף".