56 שנים לאחר שתלמידי מחזור כ"ח של בית הספר "יבנה" בקרית אתא, סיימו את לימודיהם בכיתה ח', הם שבו ביום שלישי לכור מחצבתם, ונפגשו במסעדת "גרג" בעיר, לציון 70 שנה להולדתם.
2 צפייה בגלריה
מחזור כ"ח. ספר המחזור
מחזור כ"ח. ספר המחזור
מחזור כ"ח. ספר המחזור
(צילום: פרטי)
אחוזי התרגשות, שחלקם לא נפגשו מאז ימי בית הספר, הגיעו מרחבי הארץ, החליפו רשמים, הקריאו מספרי הזכרונות של פעם והנוסטלגיה נשפכה כיין, שהוגש להרמת "לחיים" לרגל השנה החדשה. החברים, שחזרו ללוח וגיר, למפה על הקיר, לילדות הבלתי נשכחת, לא שכחו איך בבוקר פרוץ מלחמת ששת הימים, על סף סיום כיתה ח', ירדו למקלט בית הספר. אף אחד מהם לא חלם כי 6 שנים אחר כך, ייקלעו גם הם למלחמת יום הכיפורים הארורה, שבה איבדו את חברם לכיתה, לוחם גולני, שלום זילברמן ז"ל, שנפל ברמת הגולן.
על המפגש ניצחה, חנה קינסט, שהגיעה מהיישוב קדומים בשומרון, יחד עם הבעל, חיים, שהיה מדריך התלמידים בתנועת "בני עקיבא", אסתי ידין, אחותו של חיים, גם היא מקדומים, יוכי אילן מהיישוב תקומה בעוטף עזה, יגאל פדאל, נפתלי בנטוב, מנהל קבוצת הכדורסל העירוני של קרית אתא, עו"ד ורדה לב, יהודית בקר, בתה של ברכה גבעון, שתיבדל לחיים ארוכים, שהייתה מחנכת התלמידים בכיתה ג', דאז.
התגעגעו ובאו גם לאה הורוביץ', חיה מנין ורחל וולקנפלד, שלושתן מורות ב"רוגוזין" של פעם, כוכבה מלר, אריה וולף ואחותו התאומה, חנה הירש, עו"ד יוסי בדש, ש"קפץ" מאילת, שם הוא מתמודד ממרום גילו על ראשות העיר, ועוד רבים אחרים ובהם: שושי ואופירה, לאה ומרים, רותי ומאירה, מנחם וחזי, אלכס ורפי, שוקי וגואל.

2 צפייה בגלריה
הבוגרים בבית הקפה גרג
הבוגרים בבית הקפה גרג
הבוגרים בבית הקפה גרג
(צילום: פרטי)
קראו גם:

התרגשות יוצאת דופן חווה יוסי סעיד, אשר 56 שנים מאז תום הלימודים, פגש בפעם הראשונה את החברים מכיתה א' והתקשה לזהות את רובם. "תודה על ערב נפלא ומרגש במיוחד עבורי לאחר שלא נפגשתי אתכם", כתב לחברים, שפעם היו ילדים והפכו כולם לאזרחים ותיקים. ארוחת ערב חגיגית, עשירה ומהנה, חתמה את הערב והמשתתפים, שהתקשו להיפרד אלה מאלה, הבטיחו לשוב ולהיפגש עוד לפני הגעתם ל"גבורות", לא לפני שנגסו מהעוגה החגיגית, שהוכנה לכבודם ועליה נכתב- איך לא - 70.