תושב בסמת טבעון (32), נעצר בשבת לאחר שעל פי חשד המשטרה התחזה לשוטר בכך שהתקין ברכבו סירנה משטרתית עם אורות, והורה לנהגים לעצור בצד הכביש. נהגים דיווחו על כך למשטרה, ולאחר מרדף הוא נעצר. מעצרו הוארך שלשום (שלישי), והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
החשוד טען כי התקין את הצ'קלקה לצרכי הגנה
(צילום: Shutterstock)
קראו עוד >>>
בעקבות תלונות של נהגים שוטרים במדים ניגשו אל החשוד, והוא החל לברוח תוך שהוא פוגע בניידת משטרה, כמעט שדרס שוטר וחצה רמזורים באור אדום, תוך סיכון של עוברי אורח. אחרי מרדף בכביש עוקף קריות, הוא נעצר בקרית חיים.
לטענת החשוד, הוא התקין את הצ'קלקה לצרכי הגנה לאור המצב הביטחוני בארץ. ברכבו נמצאו אלה מעץ ובקבוק אלכוהול. לטענת המשטרה, הוא סירב לבצע בדיקת ינשוף, וברכבו היה אדם נוסף, קרוב משפחתו, שקיימות סתירות מהותיות בין הגרסאות שלו ושל החשוד.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בחשד לעבירות של סיכון בטיחותי של נוסע, חבלה במזיד ברכב ונהיגה פוחזת של רכב. בדיון שהתקיים בשבת בבית משפט השלום בחיפה טען בא כוחו של החשוד, מהסניגוריה הציבורית, כי לדבריו הוא התקין את הצ'קלקה ברכבו לצרכי הגנה.
"הוא שם כחולים על הרכב לאור המצב הביטחוני, כי חשש להיקלע לתקיפה מצד המון כזה או אחר, החזיק בו כאמצעי הגנה. גם במקרה זה", טען סניגורו, "הוא לא הבין את האירוע כהווייתו, סבור היה שמדובר במי שרוצים לפגוע בו. השוטרים שהשתתפו במעצרו תקפו אותו באופן אלים והחזיקו אותו ברכב סגור שעות ללא מיזוג".
בנוסף טען סניגורו: "את האירוע צריך לשים בפרופורציות נכונות, הוא נראה כיותר מתאים לאירוע של עבירות תעבורה, של חשד לנהיגה בשכרות אולי או מעבר באור אדום. לא היתה כוונה או ניסיון לפגוע בשום שוטר".
לדברי החשוד, הוא סובל מפוסט טראומה. "לאחר התאונה עם הניידת, נכנסתי לתוך חרדה", אמר. "אני סובל מילדות מפוסט טראומה. פעלתי כי לא הבנתי מה שקורה בסיטואציה. נכון שברחתי המשטרה".
השופטת שולמית ברסלב האריכה את מעצרו של החשוד ביומיים, וקבעה כי יש לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית כפי שביקש סניגורו.
ביום שני התקיים דיון נוסף בבית משפט השלום בקריות, לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים. השופטת, אלואז זערורה-עבדאלחלים האריכה את מעצרו בשלושה ימים.
פורסם לראשונה: 16:06, 27.05.21