המשטרה עצרה תושב קרית ים, בן 62, בחשד שתקף באכזריות קשיש עיוור בן 97 בשירותים בבית הכנסת 'תפארת ישראל' בעיר. הקשיש ניסה להיכנס לשירותים, שלטענת התוקף שייכים לו, והוא מתגורר בהם. אמש (שלישי) הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. מעצרו הוארך עד לדיון בנושא בשבוע הבא. "הוא סגר את המים בשירותים כדי לא לאפשר לאנשים לעשות את צרכיהם בשירותים", אמר נציג המשטרה בדיון.
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת 'תפארת ישראל' בקרית ים
בית הכנסת 'תפארת ישראל' בקרית ים
בית הכנסת 'תפארת ישראל' בקרית ים
(צילום: גיל נחושתן)
קראו עוד >>
בדיון בהארכת המעצר השנייה אמר נציג המשטרה, רס"ב פרדי סטריזקוב: "מדובר בעבירות תקיפה שעל פי החשד בוצעו על ידי החשוד כלפי הקרבן שהוא אדם מבוגר בן 97 חולה, עיוור, בקושי זז. החשוד תקף אותו בצורה אכזרית, ובעקבות כך הגיע הקורבן לבית חולים. מדובר בחשוד ש'מתנחל' בבית כנסת, הוא החליט שזה בית כנסת שלו, כך מסר בחקירה.
"הוא טוען כי בית הכנסת שלו, ושם הוא חי וגר. זו הייתה הסיבה לתקיפת החשוד בן 97 שיש לו בעיה עם בריחת שתן, ניסה להטיל מימיו בשירותים. החשוד סגר את המים בשירותים כדי לא לאפשר לאנשים לעשות שם את צרכיהם. כאשר הקשיש ניסה לעשות זאת, תקף אותו בצורה אכזרית והטיח אותו על הרצפה".
עוד טען כי עדי ראייה חיזקו את דברי הקשיש. "גם החשוד עצמו לא מכחיש ולא מרחיק עצמו מהסיטואציה ומהקורבן, אמר שרק הזיז אותו, ולא הכחיש שתקף אותו בצורה אכזרית. עדי ראייה שראו את התקיפה מעידים שהחשוד אדם אלים שפוחדים לדבר עמו".
בא כוחו של החשוד ביקש להרחיק אותו מהמקום ולשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. השופטת סימי פלג קימלוב האריכה את מעצרו וקבעה כי יש לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית.
פורסם לראשונה: 07:45, 26.05.21