"בתי בת ה-15 נמצאת על הרצף האוטיסטי וסובלת ממחלה גנטית נדירה הגורמת ללקויות בשמיעה, בראייה ובשרירים. בעקבות כך, כפות רגליה מעוותות והיא סובלת מכאבים עזים בהליכה. לעיתים קרובות היא זקוקה לסיוע בהליכה", סיפרה השבוע עפרי בטלמן (42), אם לשתי בנות. "לילדה נקבעו 188 אחוזי נכות, ויש לה תו נכה. בנוסף, היא מחזיקה באישור משרד הבריאות, לפיו היא, כך על פי המסמך, "מוגבלת בניידת וזקוקה לרכב ככלי תנועה בגלל רגליה הנכות".
2 צפייה בגלריה
החניה המרוחקת, בקצה הרחוב הסמוך
החניה המרוחקת, בקצה הרחוב הסמוך
החנייה המרוחקת, בקצה הרחוב הסמוך
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
"מחלתה היא ניוונית פרוגרסיבית, ומצבה הולך ומחמיר. לאחרונה היא מתקשה ללכת. פניתי לעירייה בבקשה שיעניקו לי זכאות לחניית נכים קרובה לביתי, ובחודש שעבר הגשתי למהנדס העיר את כל האישורים הנדרשים". אולם הוועדה לנושא הקצאת מקומות חנייה לנכים דנה בבקשה והחליטה לדחות אותה על הסף, בטענה שאינה עומדת בקריטריונים, ולא צורף אישור מגבלות בניידות.
"אנו זכאים על פי החוק, צירפנו את כל המסמכים", אמרה בטלמן השבוע, "ההחלטה היא לא רק משהו לא חוקי, אלא גם לא אנושי ולא מוסרי".
בטלמן מתגוררת עם בנותיה ברחוב הרב עוזיאל. "הבית שלנו נמצא בסמטה צרה, ובכל הרחוב אין בכלל חניות, אין לי גם חנייה פרטית. ביציאה מהרחוב יש אזור של חניה, אבל בכל סוף שבוע יש כאן עומס וצפיפות, ולעיתים קרובות אנו מסתובבות זמן רב כדי למצוא חנייה, ולרוב זה מרוחק מהבית ודורש הליכה.
"לא ביקשתי בקשה גדולה או משהו שאיני זכאית לו. מי שיש לו 90 אחוז נכון מקבל לרוב חניית נכה, בסף הכל מדובר בהקצאת מקום עם עמוד ושלט, מדוע אנשים נכים לא יכולים לקבל את מה שמגיע להם? למה הכל צריך להתקבל רק במלחמות? אני נלחמת עבור בתי, אבל יש אנשים שאין מי שיילחם עבורם. מצבה רק הולך ומחמיר, ובלי חנייה קרובה, היא לא תוכל לצאת מהבית ולהמשיך את חייה כפי שמגיע לה. חבר מהוועדה אמר לי שליד הבית שלנו יש שלוש חניות נכים, אולם מדובר בחניות רחוקות, בקצה הרחוב הסמוך, לא מרחק סביר עבור בתי".
2 צפייה בגלריה
הפגיעה ברגל ובהליכה
הפגיעה ברגל ובהליכה
הפגיעה ברגל ובהליכה
(צילום: פרטי)
בעקבות דחיית הבקשה פנתה בטלמן לתנועת 'משפחה מיוחדת במוצקין', שהתגייסה למענה, ובימים אלה מתארגנת להפגין נגד החלטת העירייה. חיים רוט, יו"ר התנועה: "לא נרפה עד שעפרי ובתה יקבלו את חניית הנכה סמוך לביתן".
מעיריית קרית מוצקין נמסר: "עם הודעת ועדת התמרור על דחיית הבקשה להקצאה ולסימון איזור חנייה, פנתה האם לראש העיר, חיים צורי, שביקש ממנה לבחון את הבקשה בתוך 24 שעות. אך בטרם חלפו 12 שעות, האם פנתה לרשתות החברתיות ולתקשורת. טרם פניית האם לתקשורת, הורה ראש העיר לחברי הוועדה להתכנס פעם נוספת, בדרישה למצוא פתרון לבעיה".