עיריית קרית ביאליק התחייבה לצבוע את כל פחי האשפה בעיר פעמיים בשנה, ולהודיע לתושבים בדבר זכותם לקבל שירותי טיפול, החלפה ותיקון של כלי האשפה שברשותם בתמורה לתשלום אגרת כלי אשפה תקופתית. ההתחייבות ניתנה במסגרת הסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה בגין אגרת אשפה, בה מחויבים תושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
צביעת פחים והחלפת פחים שנגנבו או נשרפו ללא תשלום נוסף
צביעת פחים והחלפת פחים שנגנבו או נשרפו ללא תשלום נוסף
צביעת פחים והחלפת פחים שנגנבו או נשרפו ללא תשלום נוסף
(צילום באדיבות העירייה)
ביולי 2015 הגישה חברת קנופי בע"מ, בעלת שתי חנויות בעיר, בקשה לאישור הגשת תביעה ייצוגית נגד העירייה לאחר שנדרשה לשלם בחשבון הארנונה חיוב תקופתי בסך 65.90 שקל בגין אגרת כלי אשפה. לטענת החברה, גביית האגרה נעשית שלא כדין ובחוסר סמכות וכן כי העירייה לא פעלה להודיע למחזיקי הנכסים על זכותם להתקין או לתקן את כלי האשפה שברשותם על חשבונם, ובכך להימנע מתשלום האגרה.
קראו עוד >>
מנגד טענה העירייה כי חוק העזר מסמיך אותה לפעול להחלפת או תיקון כלי האשפה מבלי להודיע או לבקש מבעלי כלי האשפה את אישורם.
השופט קיבל את בקשת האישור באופן חלקי, והצדדים ערערו לעליון, אך בטרם הוכרעו, גיבשו הסכם פשרה שהוגש לבית המשפט. "הצדדים הגיעו לכלל הסכמה, לפיה העירייה תפרסם באתר האינטרנט שלה הודעה בדבר זכותם של מחזיקי נכסים לקבל שירותי טיפול, החלפה ותיקון של כלי האשפה שברשותם, בתמורה לתשלום אגרת כלי אשפה שנתית.
כמו כן, העירייה התחייבה לצבוע על חשבונה, ובאמצעות חברת פינוי האשפה הפועלת מטעמה, את כל פחי האשפה שבשטח העירייה פעמיים בשנה ובמשך כל תקופת ההתקשרות עם החברה", נכתב בפסק הדין. "עוד התחייבה העירייה להחליף על חשבונה, במשך שנה וחצי, את כל פחי האשפה שנשרפו או נגנבו, עד לסכום עלות של 300 אלף שקל (לא יותר מפח אחד לנכס, ובלבד שמחזיקי הפחים יפנו לעירייה בבקשה לקבלת פח חלופי). עבור כל אלו, העירייה תמשיך לגבות אגרה שנתית להחלפה או תיקון כלי אשפה".
בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר בבית משפט המחוזי בחיפה אישר סגן הנשיא רון סוקול את ההסכם. "הסדר הפשרה כולל בחובו הטבות להן יזכו חברי הקבוצה, העולות על הזכויות להן הם זכאים לפי דין, וכוללות צביעת פחים והחלפת פחים שנגנבו או נשרפו ללא תשלום נוסף".