תושבת קרית ביאליק (67) הגישה תביעה פיצויים נגד העירייה ותאגיד המים העירוני, לאחר שנתקלה במכסה ביוב בולט, מעדה ושברה את רגלה. בית משפט השלום דחה את התביעה, אך בערעור שהגישה למחוזי נקבע בהסכמה כי ישולמו לה 15 אלף שקל פיצוי.
1 צפייה בגלריה
מכסה ביוב
מכסה ביוב
מכסה הביוב בלט כמה סנטימטרים מגובה המדרכה
(צילום: shutterstock)
התביעה הוגשה בחודש יולי 2016 לבית משפט השלום בחיפה נגד עיריית קרית ביאליק, תאגיד המים והביוב של קרית ביאליק וחברת הביטוח. בחודש מרץ 2015 צעדה התובעת, תושבת העיר, אז בת 62, ברחוב קרן היסוד יחד עם בעלה. רגלה נתקעה במכסה ביוב שבלט כמה סנטימטרים מגובה המדרכה. היא שבה לביתה בתמיכת בעלה, ובמהלך הלילה, הכאבים לא פסקו ורגלה התנפחה.
קראו עוד >>
למחרת הלכה לקופת החולים, שם התברר כי היא סובלת משבר ברגלה. במשך שלושה שבועות היא התהלכה בעזרת קביים, ולטענתה סובלת מכאבים עד היום. זמן מה לאחר מכן, נטען בתביעה, הפרש הגבהים תוקן.
בפסק הדין מינואר 2020 דחה השופט יואב פרידמן את התביעה. "לטעמי, אין לקבל שאותו הפרש גבהים כפי שהוצג בתמונות המנציחות הזירה בטרם התיקון, עולה כדי מפגע. פער הגבהים שבין בור הביוב הינו מינימלי. המדרכה עשויה אבן משתלבת וצבע מכסה הביוב שונה, כך שניתן להבחין בו", כתב. "כל הולך רגל יודע אל נכון כי יש לעתים הפרשי גובה קטנים מעין זה בו נתקלה התובעת במקרה דנן, ולמרות שפיסית ניתן אכן להיתקל (וליפול) גם בהפרש גובה של 1 ס"מ, שכמובן בולט פחות מ-5 ס"מ, איני סבור כי ככלל, הפרשי גובה מעין אלה של סנטימטר אחד או שניים, צריך שיסווגו כמכשול. אין מנוס, ויש לשים לב מעט יותר, ולהפנים כי לא כל נפילה ופגיעה ברחובות הערים מזכה בפיצוי".
התובעת הגישה ערעור לבית משפט המחוזי בחיפה, שם הציעו השופטים לצדדים להגיע לפשרה, לפיה ישולמו לתובע פיצויים בגובה 15 אלף שקל, בתוספת 20 אחוז שכר טרחת עורך דין. שליש מהסכום ישולם על ידי העירייהם ושני שליש על ידי תאגיד המים והביוב, באמצעות חברת הביטוח. הצדדים קיבלו את ההצעה, שקיבלה תוקף של פסק דין.