"החלטות מטופשות שיגרמו להפסד כספי ודאי הן להנהלת הקניון והן לבעלי החנויות" - כך הגדיר השבוע אחד משוכרי החנויות בקניון עזריאלי בקרית אתא, שנמכר כזכור לחברה מקבוצת כפיר נדל"ן, בעקבות החלטות שנויות במחלקות להנהיג חנייה בתשלום, החל מהשעה הראשונה ולסגור את מרכז החלוקה של הדואר בקניון, שיצר תנועת מבקרים ערה במקום.
1 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי קרית אתא
קניון עזריאלי קרית אתא
קניון עזריאלי קרית אתא
(צילום: באדיבות חברת כפיר)
תושבי קרית אתא שהגיעו לקראת סוף שבוע שעבר לקניון עזריאלי, במרכז העיר, הופתעו כאשר נדרשו לשלם דמי חנייה, החל מהשעה הראשונה. עד כה הייתה נהוגה במקום חנייה בתשלום, על פי הדגם של הקיריון, קרי חנייה בחינם ל-3 שעות, ולאחר מכן תשלום. תושב העיר: "היום הגעתי לקניון קרית אתא, ולהפתעתי התברר שהחנייה במקום עולה, החל מהשעה הראשונה.
קראו עוד >>
"גם ככה בקושי באים לשם. זו תהיה מכת מוות לעסקים. מי שיבוא לרכוש מכנסיים ולא ימצא, יזרוק על הדרך 20 שקל על חנייה. אז הציבור יעדיף מן הסתם את "שער הצפון" או את הקיריון. אני מתפלא שהסוחרים שותקים, העירייה שותקת".
במקביל הודיעה הנהלת הקניון כי היא לא תחדש את חוזה השכירות של מרכז החלוקה של הדואר, שעבר במקום בשנים האחרונות. על פי נתוני הדואר, זה היה אחד ממרכזי החלוקה הפעילים ביותר בארץ, כאשר עשרות אלפי אנשים הגיעו לקניון כדי לאסוף את החבילות שלהם.
משכיר חנות בקניון (שמו שמור במערכת, א"ג): "החתימו אותנו על עצומה למען המשך הפעילות של מרכז החלוקה. זה יצר תנועה, אנשים הגיעו לקניון לקחת דואר, בדרך נחשפו לחנויות, למבצעים. ברור לכולם שמרכז חלוקה כזו מביא לקניון יותר תנועת אנשים מאשר עוד חנות רגילה".
מה לגבי החנייה בתשלום החל מהשעה הראשונה?
"ברור שזה פוגע בכולם ואין בה כל היגיון. בעלי החנויות לא מבינים מאיפה הגיעה ההחלטה הזו. ההשערה היא שזה בגלל כל החנייה בתשלום שהנהיגה העירייה במרכז העיר ועל מנת למנוע שתושבים יחנו בחנייה היחידה שהייתה חינם שלוש שעות. אבל זה עדיין לא מצדיק. גם כך הקניון הזה סובל מבעיות רבות, וגם ככה עברנו תקופות מאוד קשות, גם הקורונה, גם המהומות וגם מבצע חומות מגן. זה פגע קשה בבעלי העסקים ועכשיו מקבלים החלטות שיפגעו בנו עוד יותר".
מהנהלת הקניון נמסר כי ההחלטה בעניין החנייה, נתקבלה לנוכח הפעלת חנייה בתשלום ברחובות הסמוכים לקניון ונועדה למנוע חניית כלי רכב לאורך כל היום ללא תשלום בחניית הקניון ויתרה מכך על מנת לאפשר חנייה לבאים לקניון.
"התשלום המבוקש עבור חנייה בקניון הינו - 4 שקלים בלבד לשעה. באשר לדואר, מיד לאחר משבר הקורונה התברר כי דואר ישראל פתח נקודות חלוקה רבות נוספות ברחבי העיר ובשל כך, שוקלת ההנהלה החדשה את כדאיות הפעלת נקודת החלוקה. מן הראוי לציין כי כל ההחלטות מתקבלות אך ורק מתוך ראיית טובתם של בעלי העסקים ולקוחות הקניון".
פורסם לראשונה: 07:46, 09.06.21