עוזר הוראה שהועסק בבית ספר יסודי בקרית אתא חשוד כי תקף מינית קטינות. מנהלת בית הספר הודיעה להורים על המקרה ועל הגשת תלונה במשטרה, אבל לא ציינה באילו כיתות עבד אותו עוזר הוראה. כתוצאה מכך, חלק מההורים בלחץ, כי אינם יודעים אם מדובר בילדיהם.
1 צפייה בגלריה
הטרדה מינית
הטרדה מינית
"בתי לא רוצה ללכת לבית הספר"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
המנהלת כתבה להורים: "ברצוננו ליידע אתכם כי עוזר הוראה, שהתקבל על פי הדרישות והנהלים, עם אישור העדר עבירות מין, חשוד כי נגע נגיעות לא מותאמות בתלמידים מבית הספר. מרגע היוודע החשד, העובד הורחק ולא תותר כניסתו לבית הספר. נערכה היוועצות של ההנהלה והצוות הטיפולי עם הפיקוח, הרווחה והשירות הפסיכולוגי. שוחחנו באופן פרטני עם כל ההורים הרלוונטיים שעלו חשדות לגבי ילדיהם. כמו כן, מתקיים ליווי צמוד ומקצועי לכל מי שנזקק לכך.
עוד כתבה: "הגשתי באופן מיידי תלונה במשטרה על החשדות. העניין נמצא בחקירת המשטרה ולכן אנו מנועים מלפרסם פרטים נוספים בשלב זה. צוות בית הספר, משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי מגויסים לסייע בכל הנדרש, הן לרשויות החוק והן לכלל תלמידות ותלמידי בית ספרנו ומשפחותיהם. אנו מצרים מעומק ליבנו שהדבר התרחש, ומזמינים אתכם לפנות אלינו בכל עת".
עוד בחדשות >>
אם לתלמיד בבית הספר הביעה כעס על כך שלא נמסר להורים באילו כיתות עבד אותו עוזר הוראה. "נודע לי מחברה, שקרובה שלה הותקפה. צלצלתי לבית הספר ושאלתי אם היה מקרה כזה, והכחישו. כעבור שעתיים, העבירו לנו מכתב מהמנהלת. הם אומרים שהם מטפלים ומתשאלים את הילדים, אבל איך אפשר לסמוך על בית הספר לאחר מה שקרה? אף אחד לא הסתכל? אין לנו מושג כמה מקרים כאלה היו. בית הספר אמור להיות המקום הכי מוגן לילדים. עכשיו, עם כל הכבוד לחקירה המשטרתית, מי שיכול לדבר עם הילדים זה רק אנחנו, ההורים".
אם לאחת הילדות שעל פי החשד הותקפו, סיפרה למיינט קריות כי בשבוע שעבר היא הוזעקה לבית הספר מעבודתה. "לא ידעתי מה קרה, אז סיפרו לי שמדובר בצעיר שהועסק כעוזר הוראה. באמצע שיעור קמה אחת הילדות וסיפרה שהוא נגע בה. הוא נלקח לחדר המנהלת. מאז, בתי לא רוצה ללכת לבית הספר.
"הצוות דיבר איתה בהתחלה, אבל אחר כך אמרו לנו לא לדבר יותר מדי. ההורים הם הפסיכולוגים הכי טובים של הילדים שלהם, אנחנו צריכים לדבר, אבל גם אני חוששת. אולי זה יעורר את הטראומה?".
לבקשת המשטרה, הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה. בית משפט השלום בקריות האריך אמש (חמישי) ב-30 יום את תוקפו של צו איסור הפרסום.
מהמשטרה נמסר: "בתחנת זבולון מתנהלת חקירה בגין עבירות מין שבוצעו בבית ספר בקריות נגד קטינות".
פורסם לראשונה: 07:41, 01.01.21