תושב קרית אתא, עיוור המסתייע בכלב נחייה, יקבל פיצוי בסך 12 אלף שקל, לאחר שלא הורשה להיכנס לקניון שער הצפון עם כלבו וטען "השפילו אותי בפני עוברי אורח" - כך נקבע במסגרת פסק דין על דרך הפשרה בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
"הנתבעים הפלו את התובע על רקע מוגבלותו"
"הנתבעים הפלו את התובע על רקע מוגבלותו"
"הנתבעים הפלו את התובע על רקע מוגבלותו"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
התביעה הוגשה על ידי תושב קרית אתא נגד איקאה וקניון שער הצפון בגין שני אירועים. הראשון התרחש באפריל 2019. התובע הגיע לסניף משרד הפנים בקניון שער הצפון, בליווי כלבו ורעייתו, וביקש להיכנס, אך נתקל בסירובו של המאבטח, שטען כי אין כניסה לחיות, וביקש ממנו להציג תעודת עיוור.
עוד בחדשות >>
לטענתו, הוא הציג את התעודה כנדרש, אולם השומר עדיין סירב להכניסו, ואמר לו כי הוא מפריע ויזמין לו משטרה. למקום הגיע מנהל המשמרת שאיפשר את כניסת בני הזוג, אולם אז, לטענתם, כבר לא חפצו בכך, לאחר שהושפלו בפני עוברי אורח, ועזבו את המקום בבושת פנים.
חצי שנה לאחר מכן, באוקטובר 2019, אירע מקרה נוסף. בני הזוג הגיעו לאיקאה וכניסתם נאסרה על ידי השומר, אשר דרש ממנו להציג בפניו תעודת עיוור ותעודת כלב נחייה. הוא הציג בפניו תעודת עיוור והסביר כי לא קיימת תעודת כלב נחייה. למרות זאת, השומר סירב להכניסו.
בתגובה לאירוע, אשתו פרצה בבכי. השומר הבחין בכך ואיפשר להם להיכנס, אולם הם סירבו ועזבו את המקום. בכך, נטען, הפלו הנתבעים את התובע על רקע מוגבלותו תוך רמיסת כבודו וזכויותיו, והוא ביקש פיצוי בסך 125 אלף שקל.
בעקבות הסכמות בין הצדדים נדחתה התביעה המתייחסת לאירוע השני, נגד איקאה. לטענת קניון הצפון, המעסיק של המאבטחים הוא צד ג', חברת מודיעין אזרחי בע"מ. זו טוענת כי התובע התבקש להציג תעודת עיוור אך לא עשה כן. כמו כן טענו כי המאבטח נהג בו בצורה מכובדת, בעוד התובע ורעייתו התנהגו בצורה שאינה ראויה. בנוסף, למקום הגיעו שוטרים אשר הצדיקו את עבודת המאבטח.
הצדדים הגיעו להסכמה כי התביעה תוכרע על דרך הפשרה, ובית המשפט יפסוק פיצוי עד 25 אלף שקל, שישולם על ידי מודיעין אזרחי. בפסק הדין, שניתן בשבוע שעבר, קיבל סגן נשיא בית המשפט, יוסי טורס, את התביעה באופן חלקי, וקבע כי יש לשלם לתובע פיצוי בגובה 10,000 שקל, וכן הוצאות משפט בסך 2,000 שקל.
פורסם לראשונה: 08:04, 31.12.20