יוזמה ייחודית: המפגשים עם הילדים העולים לכיתה א' בוטלו בגלל הקורונה, והמורות בבית הספר עלומים בקרית ים חיפשו דרך להקל עליהם את הקליטה. הן הכינו ערכת עלייה לכיתה א' הכוללת חוברת עבודה, שי וברכה, והגיעו לפגוש כל תלמיד בביתו.
1 צפייה בגלריה
כשיבואו בשבוע הבא לכיתה, התמונה תהיה תלויה
כשיבואו בשבוע הבא לכיתה, התמונה תהיה תלויה
'הילד הזה הוא אני'
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"בכל שנות ההוראה שלי הייתי מורה של כיתות א' ו-ב'. בחודשים האחרונים אני חושבת רק עליהם", סיפרה המנהלת, לורט פייטלוביץ. "אני יודעת כמה קשה להיפרד מההורים, וכמה קשה להם להגיע לסביבה חדשה. המפגש המקדים עם הילד חשוב כדי שנכיר אותו ונדע איך להקל עליהם בכניסה לבית הספר".
הילה טולדנו, מחנכת כיתה א': "הפריע לי שהילדים יראו את הפנים שלי בפעם הראשונה רק ב-1 בספטמבר. אז מה, הם יראו אותי בזום? יצרתי קשר עם ההורים של כל תלמידי הכיתה ואמרתי להם שאני רוצה להגיע אליהם למפגש מחוץ לביתם. הכנו ערכה עם חוברת הכנה לכיתה א', קנינו שי קטן מהמורות הכולל כלי כתיבה, עלון מידע להורים וברכה מאיתנו ומהמנהלת".
השבוע יצא הפרויקט לדרך. "ביום שני עברתי בבתים של 19 מהתלמידים, ולמחרת בביתם של הילדים הנוספים, יחד עם המנהלת. קיבלו אותנו בשמחה, הכינו שולחן של ממתקים, והילדים הכינו ציורים. הייתה התרגשות גדולה מאוד מצד הילדים וההורים. היו כאלה שחיכו לי למטה, אחת הילדות ביקשה שאבוא לראות את החדר שלה. הסברתי לה שבגלל הקורונה זה לא ניתן.
"הייתי עם מסכה, וההורים היו גם עם מסכות, גם הם ירדו למטה. לא חיבקתי את הילדים, גם לא בצילום. הבאתי איתי מסגרת של 'שלום כיתה א'' וצילמתי אותם. ביום הראשון ללימודים הם יגיעו לכיתה ויראו את התמונה שלהם תלויה בכיתה, מתחת לכיתוב 'הילד הזה הוא אני'. היו גם ילדים שרצו להצטלם איתי במסגרת, וההורים צילמו. אבל שמרנו מרחק.
"להורים וגם לילדים היו הרבה שאלות, כי ישנו חוסר בהירות. הרגיע אותם לדעת שאני אלמד את כל המקצועות השנה על מנת לצמצם מגע של הילדים עם מורים נוספים.
"אני חושבת לאמץ את הרעיון לבקר בבתים גם אחרי שתיגמר הקורונה, זה חשוב בעיניי. כבר בהתחלה את רואה מאיפה הילד מגיע ולומדת להכיר אותו בצורה יותר אישית".
פורסם לראשונה: 08:14, 26.08.20