בניגוד לבתי ספר רבים אחרים, שאין להם תשתית ללמידה מקוונת, בית הספר השש שנתי רבין בקרית ים מוכן לכך בזכות צירופו, לפני מספר שנים, לפרויקט התקשוב הלאומי.
2 צפייה בגלריה
אביבה כהן
אביבה כהן
יש גמישות. אביבה כהן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
המנהלת אביבה כהן: "אני לא מקנאת במנהלים שאין להם תשתית מתאימה וצריכים לנהל מערכת שיעורים מקוונת. אצלנו התקינו לפני ארבע שנים פס אינטרנט רחב וכיתות מחשבים. אנחנו ערוכים לגמרי לנהל את השיעורים המקוונים".
1,500 תלמידים לומדים ברבין מכיתה ז' עד י"ב, וכל התלמידים אמורים להגיע לבית הספר ביום פתיחת הלימודים. "מחצית התלמידים יגיעו בשעה 8.30 והמחצית השנייה ב-10.30. אנחנו ערוכים לנהל שעורים פרונטליים ומקוונים. שלושה ימים ילמדו מקוון, שלושה ימים יגיעו לכאן. מסגרות כמו אומץ ומב"ר, שלומדים בקבוצות קטנות, יגיעו לכאן שישה ימים בשבוע".
המורים יגיעו לבית הספר וינהלו בו את השיעורים, הפרונטלייים והמקוונים. "העידן הזה, שמורים לימדו מהבית, הסתיים. כך גם יש לי שליטה מלאה מה קורה בשיעורים. יש לנו כיתות מסודרות, ציוד מתאים, תוכנות ופלטפורמות.
"בלי קשר לקורונה, יש לנו בבית הספר המון מרחבי דשא. אני לא רואה סיבה שמורה לא תצא עם הכיתה שלה החוצה ותלמד שם. גם בנושא השיעורים המקוונים, קבענו תקנות כמו קוד לבוש וזמן שיעור. אין ספק שהלמידה חייבת להיות אחרת, מעניינית יותר, כי לא קל לתלמידים לשבת שעה בזום. יהיו יותר דפי עבודה, למידה יותר עצמאית.
2 צפייה בגלריה
תיכון רבין בקרית ים
תיכון רבין בקרית ים
תיכון רבין בקרית ים
(צילום: נחום סגל )
"אני רואה כאן הזדמנות גדולה לשינוי אמיתי. כל הזמן זעקו 'אי אפשר ללמד בכיתות של 36 תלמידים', אז הנה ההזדמנות. ברור שיהיה פחות הספק בלימוד החומר, אבל מי אמר שחייבים ללמוד הכל? הורידו קצת בדרישות הבגרות, לא קרה כלום. ובפעם הראשונה יש לי עצמאות לקבל החלטות, יש גמישות. ייחלתי המון שנים שזה יקרה".
יש מנהלים שרוצים לשדר לימודים, כך שחצי כיתה נוכחת בשיעור, וחצי אחר רואה את השיעור בבית".
"בדקתי את הנושא, הרעיון מצוין, אבל הוסבר לי שאסור לצלם שיעורים".
כהן ציינה כי תלמידי הכיתות החדשות שעולות שלב, ז' בחטיבת הביניים ו־י' בחטיבה העליונה, ישהו זמן ממושך יותר בבית הספר. "עוד יהיו שינויים. נצא לדרך, ואחרי חודש נלמד מה צריך לשנות".
לכולם יש מחשבים כדי שיוכלו ללמוד מרחוק?
"לא. העירייה חילקה הקיץ 450 מחשבים לתלמידים, וחיברה את הבתים שלהם לפס רחב. במקביל, יצא קול קורא של משרד החינוך לאספקת מחשבים. ברור שיש בעיה למשפחה שיש בה ארבעה תלמידים, וכולם צריכים בו זמנית מחשב. מקווה שנמצא גם להן פתרון".
פורסם לראשונה: 14:24, 25.08.20