חופי הרחצה זבולון וימית, בקרית ים, נסגרו הבוקר (שלישי) בעקבות זיהום שנגרם מגלישת ביוב לים. בעיריית קרית ים ציינו, כי מקור הזיהום הוא עבודות שמבצע תאגיד המים "ימים", שמנוהל על ידי תאגיד המים של קרית אתא, "מעיינות אתא", בתחנת השאיבה ברחוב ספיר. אבל מתאגיד המים נמסר כי אין תקלה הגורמת לגלישה לים.
2 צפייה בגלריה
הרחצה אסורה
הרחצה אסורה
הרחצה אסורה
(צילום: סמדר פישלר)
קראו גם:
יצוין, כי ההודעה הזו על סגירת החופים מגיעה בשיא עונת הקיץ בחודש אוגוסט, בימים האחרונים של החופש הגדול שעה שהמונים הולכים לנפוש בחופי הים.
כזכור, בשנים האחרונות אירעו כמה וכמה תקלות בתחנת השאיבה הישנה שגרמו לגלישת ביוב, זיהום ים וסגירת הרחצה. בחודשים האחרונים מבצע תאגיד המים "ימים", שמנוהל מזה מספר שנים על ידי "מעיינות אתא", עבודות נרחבות לשדרוג מכון השאיבה, בהשקעה תקציבית גדולה. במהלך העבודות אירעה תקלה שגרמה לביוב לגלוש לים.
2 צפייה בגלריה
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
מתרחצים בחוף זבולון בשבת האחרונה
(צילום: פרטי)
"קרית ים נאלצה הבוקר לסגור את חוף זבולון וחוף ימית", נכתב בהודעה שהוציאה עיריית קרית ים, "לאחר שעבודות של תאגיד המים "ימים" גרמו לזיהום בחופים אלה. הזיהום נתגלה בבדיקה שהועברה למשרד הבריאות ובעירייה דרשו מהתאגיד להשלים את העבודות במקום ולפתור את התקלה באופן מיידי".
ממעיינות אתא נמסר: "התאגיד מבצע שדרוג תשתיות ביוב ראשיות אשר ישמשו גם את פרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב יוספטל. העבודות מתבצעות בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות.
"התאגיד נוקט בכל האמצעים למניעת גלישה לים במהלך העבודות. נכון להבוקר אין תקלה הגורמת לגלישה לים".
יצוין, כי חוף אלמוגים שבצפון העיר פתוח כרגיל.
פורסם לראשונה: 10:23, 25.08.20