בית המשפט השלום בקריות גזר בין שנתיים לשנתיים וחצי מאסר בפועל על שני צעירים בני 20, תושבי הקריות, שהיו חלק מכנופיה שפרצה לבתים בקריות וגנבה תכשיטים, כסף מזומן, חפצי ערך ואת כלי הרכב של בעלי הדירות. "נותרה דלת שיקום יחידה בעבור הנאשמים להתדפק עליה והיא דלת גורמי השיקום בשב"ס", כתבה השופטת.
1 צפייה בגלריה
פורץ
פורץ
הנאשמים הודו במעשים והביעו חרטה
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי גזר הדין, שניתן שלשום (ראשון), השניים פעלו עם עוד מספר קטינים, ויחד בהרכבים משתנים, הם פרצו לבתים תוך שהם מתקשרים ומכוונים איש את רעהו. על פי הנטען, הצעירים פרצו לדירות שונות באזור הקריות, גנבו כסף מזומן, תכשיטים, מסמכים אישיים ומפתחות של כלי רכב באמצעותם היו גונבים גם את המכוניות של בעלי הדירות שנפרצו.
קראו עוד >>
"במועדים הרלוונטיים לביצוע העבירות פעלו הנאשמים כחבורה מאורגנת, שיטתית ומתוחכמת, יחדיו ובהרכב מבצעים משתנה, לשם פריצה לבתים וגניבת רכבים ורכוש בעליהם", נכתב.
"לשם ביצוע העבירות האמורות התקשרו הנאשמים ואחרים האחד עם רעהו לייעוץ, הנחיות והכוונה באמצעות מכשירי טלפון; במהלך ההתפרצויות לדירות נגנב רכוש מדירות הנפגעים שכלל מפתחות רכבי בעלי הדירות ובאמצעותם גנבו הנאשמים והאחרים עמם את הרכבי הנפגעים לצד רכוש נוסף שנגנב מהדירות".
בתביעה ביקשו לגזור על הנאשם הראשון עונש של 7 שנות מאסר ו-8 שנים לנאשם השני. באי כוחם, עו"ד תומר נוה ועו"ד רועי קרן, ביקשו עונשים קלים יותר לאחר שהשניים הודו במעשים והביעו חרטה.
השופטת, איילת השחר ביטון פרלה, גזרה 30 חודשי מאסר על הנאשם הראשון, 6 חודשי מאסר על תנאי, 3,000 שקל קנס ושלילת רישיון למשך שנה וכן פיצוי כספי לנפגעי העבירה. על הנאשם השני הטילה 24 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשים על תנאי, קנס כספי בגובה 3,500 שקל ופיצוי לנפגעי העבירה.
"למעשה, תסקירי שירות המבחן שרטטו אופק מדאיג להמשך מהלך חיי הנאשמים – אם לא יכירו בבעייתיות התנהגותם ואם לא ישולבו בטיפול מעמיק. צוין בתסקיר שמסלול שיקומי בקהילה שעשוי למתן את הסיכון הנשקף מהם – אין. משכך, נותרה דלת שיקום יחידה עבור הנאשמים להתדפק עליה והיא דלת גורמי השיקום בשב"ס. ישכילו לנצל תקופת מאסרם לצורך חשבון נפש ושיקום – רווח להם, למשפחתם ולחברה. לא ישכילו – נזק לכל ועלולים המה למצוא עצמם פעם אחר פעם נידונים בבתי משפט ונדחקים אט אט לשולי החברה, הרחק מדרך נתיב משפחותיהם".