נתי קיי זילברמן (59), דובר עיריית קרית ים, הלך הערב (שבת) לעולמו בבית החולים בני ציון בחיפה.
2 צפייה בגלריה
נתי זילברמן ז"ל
נתי זילברמן ז"ל
נלחם על חייו כארי. נתי קיי זילברמן ז"ל
(צילום: פרטי)
בחודש האחרון התמודד נתי בגבורה במחלה קשה שתקפה אותו בפתאומיות. המחלה פגעה ביכולת השרירים לפעול, ובשלב מסוים הוא כבר התקשה לנשום. הוא אושפז במשך יותר משבועיים במחלקה לטיפול נמרץ בבני ציון, כשהוא מונשם ומורדם. באמצע שבוע שעבר, מצבו השתפר, הוא התעורר והחל להגיב לסביבה ואף הועבר למחלקה הנוירולוגית בבית החולים. אבל הערב (שבת) חלה החמרה במצבו, והוא נפטר מדום לב, אשר נגרם עקב סיבוכי תסמונת נדירה בה לקה.
עוד בחדשות:
2 צפייה בגלריה
נתי זילברמן ז"ל
נתי זילברמן ז"ל
"דובר מעולה, מיתג את העיר". זילברמן ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
זילברמן החל את דרכו בעיתונות המקומית בקריות בעיתון 'לב העיר', אותו גם ערך תקופה מסוימת. הוא שימש כתב בעיתון 'דבר' והיה במשך שנים כתב רדיו, בקול ישראל.
לדוברות הגיע בשנת 2004, אז מונה לדובר עיריית קרית ים, עם חזרתו של עו"ד שמואל סיסו לשלטון והמשיך בתפקידו גם לאחר שדוד אבן צור נבחר לכהן כראש עיר. לרוב, ראשי ערים מעדיפים למנות דוברים בעצמם, אבל בשל מקצועיותו זילברמן המשיך לכהן גם תחת ראש העיר החדש.
ההישג המשמעותי במהלך עבודתו בעירייה היה מסע המיתוג של העיר סביב מוטיב "בתולת הים", קמפיין שזכה בפרס יוקרתי. אותו קמפיין גם הוביל לסרט עלילתי - "אין בתולות בקרית ים", שזילברמן סייע רבות בכתיבת התסריט שלו.
ראש העיר, דוד אבן צור: "עבדתי עם זילברמן בשבע השנים האחרונות, וכבר מזמן אלו לא היו יחסי עובד מעביד אלא קשרים בין חברים. הוא היה דובר מעולה, מיתג את העיר, ניהל אירועים, היו לו כל הסמכויות. האמנתי בו ונתתי לו יד חופשית לגמרי. עבד בסך הכל 17 שנים בעירייה, וזו אבידה גדולה מאוד לעיר ולעירייה. רק מילים טובות יש לי לומר עליו".
קובי מנדל, כתב גלי צה"ל: "כל כך הצטערתי כשנתי נאלץ במהלך שנות ה-90 להיפרד מעבודתו בקול ישראל, מעבודת הרדיו שהיתה באמת אהבת חייו. נוצר בימינו קשר מיוחד של חברות בצד עבודה בכלי תקשורת מתחרים. מעולם לא רק שלא הסתכסכנו, היינו נוסעים הרבה יחד לסקר את האירועים שלעתים היו נוראיים, בימי מלחמת לבנון הראשונה.
"ביקור אצל משפחות שזה עתה נמסרה להם הבשורה על נפילת בנם, פצועי המלחמה ההיא שפונו לרמב"ם, קטיושות בגליל. זו היתה עבודה שהצריכה לא מעט כוחות ולאו דווקא פיזיים. תמיד אמרתי לעצמי שאם כבר עלי לצאת לאירוע שלא ברור מתי אחזור, למזלי זה יהיה עם נתי.
"קסם אישיותו היה מקל לא רק עלי, גם על חברים עיתונאים אחרים. היה בו ההומור הזה שהפך כל סיקור למשהו שעם נתי הוא היה אחר. עם תוספת משלו שהותירה כל פעם צפייה לסיקור הבא איתו. עם השנים דרכינו הצטלבו כשהיה כבר בתפקידים אחרים. ובכל פעם שהתקשר אלי, או אני אליו, תמיד השיחות איך שהוא נגעו גם בימים שסיקרנו יחד. זה נשאר אצל שנינו. מסוף השבוע, נותרתי לבד עם הזיכרונות".
זילברמן הניח אחריו אחות ציפי, ושתי בנות - תילתן ורותם.
פורסם לראשונה: 21:56, 10.10.20