ועד מתפללי בית הכנסת 'אוהל שרה ויצחק' בשכונת הפנטגון בקרית מוצקין, זועמים. החודש הושלמו העבודות להרחבת מגרש החנייה בשטח הסמוך לבית הכנסת, ומאז יש תנועה ערה של מכוניות, המפריעה לתפילה, ולדבריהם מסכנת את ילדי המתפללים, שמשחקים בחוץ.
1 צפייה בגלריה
חנייה במקום דשא קטן. בית הכנסת, השבוע
חנייה במקום דשא קטן. בית הכנסת, השבוע
חנייה במקום דשא קטן. בית הכנסת, השבוע
( צילום: פרטי)
שלמה כהן, גבאי בית הכנסת: "בית הכנסת הוותיק קיים יותר מ-35 שנים. בימי הקורונה, כשהיה אסור להתפלל במקומות סגורים, ובחגים, כשהיה עומס של מתפללים, התפללנו בדשא הסמוך. במשך כל השנה, הילדים היו משחקים שם בבטחה בזמן התפילה.
קראו עוד >>
"אבל למורת רוחנו, הדשא והעצים נעקרו, ובמקומם העירייה הרחיבה את החנייה, וכעת, בזמן התפילות ובעיקר בשבתות, יש תנועה ערה של מכוניות שנכנסות ויוצאות. זה מפריע לתפילה. המכוניות חונות לנו מול הדלת, זה גורם לעוגמת נפש וגם מסכן את הילדים".
רק בחודש שעבר, כשהחלו העבודות בשטח, נודע למתפללים על התכנון להרחבת מגרש החנייה ברחוב גן העצמאות. הם פנו במכתב לראש העירייה, חיים צורי: "נודע לנו כי העירייה החליטה לפתור את מצוקת החנייה במקום באמצעות הרחבת החנייה ממש עד לפתח חלונות בית הכנסת. ה'פתרון' הינו בעייתי מאוד ועתיד לגרום להפרעה משמעותית למהלכה התקין של תפילה בימי חול, שבתות וחגים. צר לנו כי התקבלו החלטות ללא שיתוף עם ועד המתפללים, זו החלטה חד צדדית שתשפיע לטווח ארוך על המתפללים, תוך התעלמות מוחלטת ובוטה מצרכי הציבור ומנוהג המקום, שהינו בעל אופי דתי מובהק".
מצוקת החנייה, טוענים מתפללים, נובעת מהעומס בשכונה. "בקרבת מקום נמצא המוקד העירוני, שעובדיו מחנים שם, וכעת נוצרה צפיפות גדולה בגלל התרחבות של מפעל הבצק של דודו אוטמזגין. העובדים מגיעים מוקדם וחונים, משאיות מגיעות למפעל ויוצרות לחץ. לא הגיוני שהפתרון בא על חשבון שטח דשא קטן סמוך לבית הכנסת, אולם עד היום בעירייה כלל לא השיבו לפניות".
מעיריית מוצקין נמסר: "החנייה בוצעה לבקשת תושבים בשכונה ולרווחתם".