"ברחוב הרצל יש קטע שהוא קטסטרופלי, סכנה לנסוע בו, סכנה ללכת בו, פשוט סכנת נפשות. באזור מתגוררת אוכלוסייה מבוגרת, שבלית ברירה הולכת על הכביש. כך גם ילדים ואימהות עם עגלות תינוק, כולם הולכים על הכביש בין המכוניות שנוסעות שם הלוך ושוב. האסון הוא רק עניין של זמן", טוען אלי תיגר, תושב קרית ים, שמתגורר בקרבת מקום.
1 צפייה בגלריה
חניות שלא כחוק במשך היום, ואין אכיפה. רח' הרצל, השבוע
חניות שלא כחוק במשך היום, ואין אכיפה. רח' הרצל, השבוע
חניות שלא כחוק במשך היום, ואין אכיפה. רח' הרצל, השבוע
( צילום: פרטי)
תיגר, המתגורר במתחם המגורים ברחוב ירושלים 29-31, מעל למרכז מסחרי, פנה כמה פעמים לעירייה בבקשה לטפל בבעיות התנועה הקשות באזור מגוריו.
קראו עוד >>
התנועה באזור מתנהלת דרך שני צירים ראשיים, שדרות ירושלים ורחוב ז'בוטינסקי, דרך רחוב הרצל הצר ודרך עוד סמטה. לדברי תגר, בתקופה האחרונה, גם בגלל בנייה מואצת במסגרת תמ"א, החריפו בעיות התנועה והחנייה באזור, שגם כך היה עמוס וצפוף. הולכי רגל ומכוניות מתקשים לעבור בו.
"כל זה קורה בגלל שעל המדרכות ובצמוד להם חונים רכבים, למרות השילוט שאוסר על כך, אך אכיפה במקום אין, והסיבות שמורות במשרדי העירייה. אמבולנסים שבאים לפנות אנשים חולים מחנים רחוק מאזור המגורים, ואז גם בחורף, בימי גשם, רצים עם העגלה עשרות רבות של מטרים עם החולה, עד לאמבולנס. ממש כאוס".
לדברי תיגר, רק במתחם שלו מתגוררות כ-100 משפחות, ובנוסף מגיעים אלפי אנשים למרכז המסחרי, כאשר התשתיות תואמות לתקופה בה זה נבנה, שנות ה-70. גם משאיות שמגיעות לפרוק סחורה בחנויות שבמרכז המסחרי מקשות עוד יותר על התנועה, ולפעמים אפילו חוסמות אותה לדקות ארוכות.
לדבריו, החלטת העירייה לסגור חלקית את התנועה ברחוב ביאליק, כדי להפוך קטע מסוים לחניית דיירים, בעקבות הבנייה המואצת ברחוב, הגדילה עוד יותר את התנועה ברחוב הרצל הצר. "חשבו חשבו וחשבו חכמי העירייה ומצאו פתרון, פתרון חלם. הרי ברחוב הסמוך, הרצל בואכה רח' ירושלים, יש בעיה רצינית, אז מה יהיה עם נוסיף עוד בעיה לבעיה? אז אם עד היום היה קשה ומסוכן לעבור ברחוב הרצל, היום רוב שעות היום זה בלתי אפשרי בעליל".
מעיריית קרית ים נמסר: "המצב מוכר וידוע. מדובר בעומס שנוצר כתוצאה מעבודות בנייה. בתוך חודשים בודדים וספורים, רחוב ביאליק עתיד להפוך לחד סטרי לכל אורכו, דבר שיקטין את עומס הרכבים הפונים לאזור ויוריד את העומס".