מתווך דירות מקרית ים הגיש תביעה נגד בני זוג מקרית מוצקין בטענה כי רכשו את הדירה שהציע להם מבלי ליידע אותו ותוך ניסיון להתחמק מלשלם לו דמי תיווך. בני הזוג טענו, כי המתווך 'נעלם' ולא תרם לסגירת העסקה. בפסק דין שניתן השבוע בבית משפט הקריות חויבו בני הזוג לשלם את עמלת התיווך במלואה.
2 צפייה בגלריה
הסכם חוזה
הסכם חוזה
האישה טענה כי אינה יודעת לקרוא עברית
(צילום: המחשה שאטרסטוק)
התובע, מתווך מקרית ים, הגיש את התביעה בחודש ינואר 2018 באמצעות עו"ד רענן שמואלי. בתביעה נטען, כי בחודש פברואר 2017 יצרה הנתבעת קשר עם משרד התיווך לצורך רכישת דירה בקרית מוצקין וחתמה על הסכם להזמנת שירות תיווך. בין הצדדים נוצר קשר במהלכו, סיפק המתווך לבני הזוג פרטים על הדירה וכדומה.
קראו עוד >>
לימים נודע למתווך, כי בני הזוג רכשו את הדירה המדוברת בעלות של 1.08 מיליון שקל מבלי לדווח על כך למתווך ומבלי לשלם לו את עמלת התיווך המגיעה לו בסכום של כ-25 אלף שקל. הוא פנה אל בני הזוג שהציעו לשלם לו סכום של 10,000 שקל.
מנגד טענו בני הזוג כי בן הזוג אינו מופיע בכלל בטופס ההזמנה, לא צוין בהסכם במפורש מהות העסקה קניה או השכרה, המתווך האיץ בנתבעת לחתום מבלי שבן הזוג נוכח, האישה אינה יודעת לקרוא עברית וכן כי המתווך 'נעלם' בחודשיים שחלפו בין המועד בו ראו את הדירה לבין סגירת העסקה. עוד טענה האישה כי לא הבינה כי מדובר בתיווך וכי אמרו לה שהמחיר כולל הכל, כמו ברוסיה.
רשם בכיר יניב לוזון דחה את רוב טענות בני הזוג, אולם הסכים לכך שהמתווך לא פעל בפרק הזמן שבין חודש פברואר לבין מועד חתימת החוזה באפריל.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רענן שמואלי
עו"ד רענן שמואלי
עו"ד רענן שמואלי
(צילום: פרטי)
עם זאת קיבל את התביעה וקבע כי על בני הזוג לשלם למתווך את עמלת התיווך במלואה, כ-25 אלף שקל, וכן שכ"ט עו"ד בסך 4,435 שקל כולל מע"מ והוצאות בסך 1,000 שקל. "לאחר ששקלתי את הדברים ולמרות העלמות נציג התובעת משך חודשיים עד חתימת החוזה הרי שניתן לקבוע כי היה "גורם היעיל", כתב לוזון.
"עסקת התיווך נחתמה בקשר לאותה דירה במו"מ אחד מתמשך שהחל בחודש פברואר ובמחיר "מקורב" למחיר בו נחתמה העסקה".
פורסם לראשונה: 07:53, 28.06.21