אבל כבד בעמק יזרעאל. מתן מרין ז"ל בן ה-17 מאלוני אבא נהרג ביום שני השבוע בתאונת דרכים שהתרחשה במושב כפר יהושע בין רכב פרטי וכלי רכב מסוג ריינג'ר. מתן ישב ליד נער אחר במהלך התאונה, שהיה זה שנהג ברכב השטח. בהלווייתו, שהתקיימה ביום שלישי, השתתפו מאות בני נוער, חברים ותושבים שבאו להיפרד ממנו.
2 צפייה בגלריה
מתן מרין
מתן מרין
מתן מרין
(צילום: באדיבות המשפחה.)
מתן ז"ל היה תלמיד כיתה י"א בתיכון המקיף החקלאי ויצ"ו נהלל ומוריו מספרים על ילד חייכן ושובב, שהיה אהוב על כולם. דידי וקנין, רכז השכבה של מתן ז"ל בבית הספר המקיף חקלאי ויצו-נהלל, מספר על ילד שידע לנגוע בכל אחד באכפתיות וברוח טובה. "למתן היה כישרון כזה של נגיעה בכל אחד ואחת", סיפר וקנין, "היה לו מין יכולת כזו לצחוק עם אחד ולגעת באחר והכל בנעימות ונחמדות וברוח טובה. מתן היה ילד עם חיוך שובב ותלתלים. חיוך שבא לך תמיד לפגוש גם בבוקר וגם בסוף יום. הוא היה נעים למבוגרים וילדים כאחד ברמה מאוד מיוחדת".
לדברי וקנין מתן ז"ל היה תלמיד שובב, שתמיד דאג לעשות מצב רוח טוב, אבל גם ככזה שידע מתי צריך להיות רציניים. "בכיתה ובמהלך הלמידה הוא היה מכניס בדיחות ורוח טובה שלא מפריעה אלא דווקא דוחפת קדימה", סיפר וקנין, "הוא היה הופך את השיעור למשהו מצחיק ונחמד, בין אם זה בשיעור מתמטיקה או במגמה שלו בדיפלומטיה. בתחילת כיתה י' הוא הגיע להחלטה כלפי עצמו ותפס את השיעורים כהזדמנות להנאה וללמידה והיה מתייחס לכל שיעור ולכל משימה ולכל חוויה חברתית ברצינות. זו הייתה החלטה מאוד מיוחדת שלו וראו את זה בכל פעולה שהוא עשה. הוא היה רוצה להצליח ללמוד טוב, להיות חבר טוב ולהיות אהוב על ידי המחנכת שלו שהיה לו איתה קשר מיוחד. יש לו חברה קרובה והם באמת היו מאוהבים".
מאמן הכדורסל גיא גורן מנהלל, שאימן את מתן בחוג הכדורסל במשך שש שנים, ספד לו השבוע: "הוא היה פרח שכל הזמן חיכינו מתי הוא יפרח. סיפרתי לאחיו הצעיר שיש לי הרבה מאוד זיכרונות נעימים ממנו. הוא היה מאוד אהוב בקבוצת הכדורסל. כשהוא היה על המגרש הוא היה לוקח כדור והולך לסל ולא מפחד משום דבר. הוא היה מנהיג חברתי וידע לפתח ולשמור הרבה מעגלים מסביבו".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גורן מתאר את ההלם, הכאב, והעצב שבאו בעקבות מותו של מתן. "זה אסון גדול מאוד ואירוע טרגי בכל קנה מידה", מספר גורן, "יש חלל עצום שנפער פה בלב של הרבה אנשים ביישוב אלוני אבא. התחושה באוויר הייתה תחושה קשה של אבל וכמעט אפוקליפטית. אימנתי את מתן בכדורסל במשך שש שנים מכיתה א' עד כיתה ו', גם אחרי שהוא עבר לחטיבת התיכון והתראינו לא מעט. מגיל צעיר מאוד הוא היה מאוד חריף ולא פחד להגיד מה שהוא חושב. יחד עם זאת הייתה לו רגישות מאוד גדולה. אם לדוגמה היה מבחן והיו ילדים ששיחקו פחות הוא היה מסוגל לוותר על הדקות שלו לטובת הילדים האחרים. הוא ידע לשים לב לילדים שמרגישים קצת פחות בנוח והוא נודע בנחישות וברגישות שלו בגיל מאוד צעיר.
"לימים כשהוא היה תלמיד כיתה ט', אמא שלו דיברה איתי שצריך קצת לעזור לו ולהרים אותו אז לקחתי אותו אליי ומיניתי אותו לעוזר שלי ודרך זה הרמתי אותו מחדש, הוא פרש קודם לכן מכדורסל והתקופה הזו החזירה לו את התשוקה למשחק והוא חזר לשחק בעקבותיה".
במועצה האזורית המומים מהאירוע הטרגי הקשה שקרה ביום הראשון לחופש הגדול של בתי הספר התיכוניים והפעילו את מערך הרווחה לטפל באירוע. צוותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי של המועצה האזורית עמק יזרעאל, נמצאים בשטח ותומכים במשפחות, ביישובים, במערכות החינוכיות ובבני הנוער.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר אמר לאחר הטרגדיה: "זה אסון מחריד. הייתי בלווייתו שהייתה קורעת לב. היו שם כמעט כל ילדי העמק. הוא היה ילד מאוד אהוב ומקובל על כולם, והיה לו עתיד מבטיח. זה זעזוע קשה לכולנו. ערב קודם לכן, הגעתי לטקס סיום שנת הלימודים בבית ספר אחר ואמרתי לתלמידים שהתחיל החופש הגדול וצריך לשמור על הנפשות שלנו, להקפיד לנסוע בבטיחות, זה אסון שהיה יכול להימנע וחבל, זה נורא ואיום. מדי שנה לקראת הקיץ אנחנו פונים למנהלי הקהילות להקפיד על הבטיחות בקיץ, אבל עכשיו נעשה את זה ביתר שאת".