התביעה בפרשת שוד בנק איגוד בקרית ביאליק מבקשת מבית המשפט לגזור על הנאשם דניאל יולזרי (23) מאסר לתקופה של עד חמש שנים. הסניגורית, עו"ד תמי אולמן, ביקשה להתחשב בו ולגזור עליו עבודות שירות בלבד, בשל נסיבות חייו יוצאות הדופן.
2 צפייה בגלריה
תלמיד מצטיין, חייל ביחידה מסווגת. דניאל יולזרי
תלמיד מצטיין, חייל ביחידה מסווגת. דניאל יולזרי
תלמיד מצטיין, חייל ביחידה מסווגת. דניאל יולזרי
(צילום: מתוך הפייסבוק)
כבר בתחילת טיעוניה ציינה עו"ד אולמן כי יולזרי, תושב קרית אתא, הוא צעיר ללא עבר פלילי, שהסתבך לראשונה עם רשויות החוק, והדגישה כי ביצע שוד שלומיאלי המעיד על כי כלל לא הבין את חומרת מעשיו.
ב־16.12.20 נכנס הנאשם לסניף בנק איגוד בקרית ביאליק. בתיקו היה אקדח צעצוע, אך הוא לא הוציא אותו, ניגש לכספרית, כתב לה פתק שזה שוד ושהוא מצטער. הכספרית החלה לתת לו כסף, ובשלב מסוים הוא עצר אותה, אמר לה להפסיק לתת לו כסף, שוב התנצל ונמלט. עו"ד אולמן: "אני חושבת שברור שאין לנו כאן עניין עם אדם שהוא שודד קלאסי, אלא אדם מבולבל שנמצא במצב נפשי קשה".
עוד בחדשות:
מפקדו של יולזרי בצבא, אשר העיד בבית המשפט כעד אופי, סיפר כי שירת ביחידה העוסקת בפעילות רגישה. "הוא ביצע את המשימות על הצד הטוב ביותר וחתר למצוינות ולידע", אמר מפקדו. גם בתחומים נוספים, יולזרי הצטיין: את בית הספר הוא סיים במגמה מדעית והוציא תעודת בגרות איכותית. הוא היה אלוף הארץ בפארקור והיתה לו אפשרות לפתח קריירה של ספורטאי, אבל בחר להתגייס.
עו"ד אולמן ציינה כי אמו הכתה אותו לאורך כל השנים, וכשהתבגר חיה על חשבונו ולא תיפקדה בבית. "הוא הגיע מבית שבו המצב הכלכלי היה בכי רע. אביו עבד ועובד כנהג אוטובוס, עזב את הבית כשהוא היה בן 13 ועבר לגור באילת. האם הרבתה לבזבז כספים, וכשבגרו הילדים, חיה על חשבונם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד תמי אולמן
עו"ד תמי אולמן
עו"ד תמי אולמן
(צילום: פרטי)
כאשר השתחרר משירות צבאי היה לו חיסכון של 40 אלף שקל, שאותם האם מיהרה לקחת מידיו ולשלם עבור חובותיה בשוק האפור. "הנאשם התגייס לצבא, עשה את שירותו מעל ומעבר כלוחם. לאחר מכן חשב ללמוד ביולוגיה, עזב את הצבא, ניסה להתפרנס בכוחות עצמו, אמו הציבה לו תנאי שהוא חייב להשתתף בכלכלת הבית, כולל דלק וארנונה. הנאשם לא הצליח להרוויח כסף, מצבו הכלכלי הידרדר, הרגיש לא נוח עם המצב אליו נקלע, ההידרדרות היתה מהירה ולכן עשה את אשר עשה".
יולזרי כיום נתמך על ידי אחיותיו, והן ליוו אותו לדיון יחד עם אביו. בבית המשפט אמר: "אני מצטער על העבירה שעשיתי ולוקח אחריות מלאה. ניסיתי להתנצל בפני הכספרית ובפני עובדי הבנק. אם תינתן לי הזדמנות, אשמח להתנצל ולפצות אותם במה שאוכל.
"לאורך כל השנים השקעתי את מירב מאמציי להגיע להישגים, להצליח ולהצטיין בכוחות עצמי. עברתי חוויות לא פשוטות ואף פעם לא התמודדתי איתן, הדחקתי. כבוד השופטת, אני מבקש ממך שתאמיני בי, תאמיני ברצון שלי להיות אזרח טוב יותר".
לשאלת בית המשפט איך זה גרם לנאשם להידרדר לביצוע שוד, ענה יולזרי: "בשיא הכנות, לא חשבתי, לא היתה חשיבה רציונלית מאחורי המקרה. חציתי את כל הקווים האדומים, פשוט נבע מהמון המון לחצים ואימפולסיביות. אני מצטער ומתחרט ואין יום שאני לא חושב על זה".
סגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, השופטת דיאנה סלע, הפנתה את יולזרי לקבלת חוות דעת של הממונה על עבודות השירות בסוגיה האם הוא מתאים לבצע כך את עונשו. עצם ההפניה, מעידה על כך שהשופטת שוקלת לגזור עליו עבודות שירות.
פורסם לראשונה: 10:06, 12.11.20