בית משפט המחוזי בחיפה גזר בסוף השבוע עונש של 9 שנות מאסר בפועל על קטין ו-8 שנים על בגיר, שהורשעו בצוותא בהמתה בקלות דעת של אידה קרמר ז"ל (23) מקרית ביאליק, בתאונת דרכים קטלנית שאירעה ביולי אשתקד בקריות.
3 צפייה בגלריה
תמר ואידה קרמר ז"ל
תמר ואידה קרמר ז"ל
תמר ואידה קרמר ז"ל
(צילום מתוך הפייסבוק)
כמו כן, פסל בית המשפט את הנאשמים מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 10 שנים, והטיל עליהם פיצוי כספי כולל בסך של 150 אלף שקל לאמה של אידה ז"ל. גזר הדין ניתן ביום חמישי.
תמר קרמר, אמה של אידה, אמרה היום (ראשון) למיינט קריות: "יש צדק בבית משפט. הייתי בדיון, פחדתי שיקבלו עונש קל יותר".
על פי עובדות כתב האישום, בו הודו הנאשמים, ב-18.7.19, ביקשה אידה ז"ל מהנאשמים להחזיר אותה לביתה לאחר בילוי משותף במהלכו שתו משקאות משכרים. הנאשם הבגיר, שידע שהנאשם הקטין ללא רשיון נהיגה, אפשר לו לנהוג וישב לידו, ואילו אידה ז"ל ישבה בספסל האחורי.
עוד בחדשות:
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)
לאחר נסיעה קצרה, הבחינו בהם שוטרי סיור והורו לעצור, אך הנאשמים החליטו להימלט מהשוטרים ותוך שהם נוסעים במהירות ובנהיגה פרועה, עלה הרכב על אי תנועה, התרומם באוויר, התהפך, וכתוצאה מהתאונה נגרם מותה של אידה ז"ל.
3 צפייה בגלריה
תמר קרמר
תמר קרמר
"פחדתי שיקבלו עונש קל יותר". תמר קרמר בשבעה על בתה
(צילום: שולי נאור זוארץ)
הנאשמים, שידעו שהמנוחה נפגעה, ברחו רגלית מהמקום מבלי להושיט לה עזרה או לקרוא לגורמי ההצלה, ודיווחו בכזב, על מנת להטעות את המשטרה, כי הרכב נגנב באיומים.
הנאשמים הודו והורשעו בעבירה של המתה בקלות דעת, וכן כל אחד לפי חלקו הורשע בביצוע עבירות של הפקרה, הפרת חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה, נהיגה ללא רישיון נהיגה, ועוד.
בגזר הדין הדגיש בית המשפט את מעורבותם של שני הנאשמים שהורשעו כמבצעים בצוותא של המעשים והעבירות שהביאו למותה של אידה ז"ל, זאת לאור העובדה שהנאשם הבגיר התיר לנאשם הקטין לנהוג במכונית על אף שידע כי אין לו רשיון נהיגה.
"מי שנוהג כאשר אינו כשיר לכך, בין מחמת העדר רישיון נהיגה ובין מחמת סיבה אחרת צריך לדעת כי בהתנהגותו זו הוא מסכן את הרבים וכי מעשיו עלולים להביא לפגיעה באחר ואף לגרימת מוות", ציין סגן נשיא בית משפט המחוזי, השופט רון סוקול.
עו"ד סופי גרניט מפרקליטות מחוז צפון: "גזר הדין מבטא את חומרת מעשיהם של הנאשמים, כאשר הנאשם הקטין נהג ברכב ללא רשיון נהיגה, והשניים שיתפו פעולה כדי להתחמק מהמשטרה, ובנוסף הפקירו את אידה ז"ל שנפגעה קשה ולא היססו לברוח מהמקום".
פורסם לראשונה: 12:07, 08.11.20