דניאל יולזרי (24), הנאשם בשוד בנק איגוד בקרית ביאליק, שוחרר היום למעצר בית. בני משפחה וחברים קרובים התגייסו לפקח עליו סביב השעון, ובית המשפט שהתרשם מהם לחיוב קבע כי יולזרי ישוחרר למעצר בית בבית אחותו בכפר יהושע.
1 צפייה בגלריה
 דניאל יולזרי. צילום: מתוך הפייסבוק
 דניאל יולזרי. צילום: מתוך הפייסבוק
דניאל יולזרי. צילום: מתוך הפייסבוק
יולזרי, יוצא יחידה מובחרת בצה"ל ותושב קרית אתא, מואשם כי ב-16.1.20 נכנס לסניף הבנק בעודו לבוש במדי צבא ובידו אקדח מפלסטיק, שדד מהפקידה כ-3,000 שקל, התנצל ונמלט. לאחר מכן החליף את בגדיו בכדי להקשות את זיהוי, אך נתפס כשעה קלה אחרי השוד, הודה בשוד ושיחזר.
בדיון המשפטי שהתקיים היום (שני)בבית משפט המחוזי בחיפה בעניין המשך מעצרו של יולזרי, ביקש נציג התביעה עו"ד אבי אור-זך להותיר את יולזרי במעצר מאחורי סורג ובריח עד תום המשפט נגדו וציין כי מסוכנותו של הנאשם נלמדת מהתכנון הקפדני של השוד.
סניגוריו של יולזרי, עו"ד תמי אולמן ושאדי סרוג'י, ביקשו מבית המשפט לשחרר את מרשם והגישו לשופט פסיקות דומות של שודדים אשר שוחררו בתנאים מגבילים.
לבית המשפט הגיעו חמישה אנשים שביקשו את אמון בית המשפט לפקח על יולזרי במעצר בית. בין החמישה בני משפחה קרובים ורחוקים וכן אבא של אחד החברים שלו.
יצוין, כי מדובר בכמות מפקחים גדולה, אשר מעידה על התמיכה ביולזרי. כמו כן בדרך כלל המפקחים הם קרובי משפחה מדרגה ראשונה בשל ההקרבה העצומה מכיוון שהם צריכים לשהות עם הנאשם 24 שעות ביממה, במשך חודשים ארוכים ולפקח שלא ייצא מהבית.
אביו של אחד מחבריו של יולזרי אשר ביקש להתנדב כמפקח הדהים את התובע אשר ביקש לוודא האם הוא מבין את גודל המחוייבות שהוא לוקח על עצמו וקיבל תשובה חיובית.
עו"ד אור-זך: "חלק מהמפקחים לא מכירים את יולזרי לעומק ומתנדבים בלב פתוח על מנת להציל אותו ולעזור לו, אבל השאלה היא אם יוכלו להציב לו גבולות ולפקח עליו לאורך זמן".
השופט ניצן סלמן, אשר נעתר לבקשת הסניגורים ושיחרר את יולזרי למעצר בית לבית אחותו, התרשם לחיוב מכל אחד מהמפקחים וקבע כי כל אחד מהם יפקיד ערבות בסך 10,000 שקל.
לעניין המסוכנות של יולזרי כתב השופט בהחלטתו כי נטילת האחריות בשלב כה מוקדם מקהה את עוקץ המסוכנות של הנאשם. כמו כן הוגש בעניינו של יולזרי תסקיר מבחן חיובי אשר קבע שלא מדובר בעבריין, אלא בצעיר נורמטיבי שעשה את המעשה עקב מצוקה חריגה.
על תרומתו לביטחון המדינה כתב השופט: "יש להביא בחשבון כי מדובר במי שתרם תרומה מהותית. אם ביחס לנאשמים אחרים, במקרים אחרים, הוגדרו אלו 'עתירי זכויות' בשל פעילות פוליטית, מקל וחומר אמורים הדברים בתרומה לביטחון".