תושב קרית ים הגיש השבוע תביעה בסך 24 אלף שקל נגד שכנתו בבית משפט הקריות. לדבריו, במשך מספר חודשים השכנה משליכה נייר טואלט וסיגריות בוערות על בלוני הגז של הבניין שעלולים לגרום לפיצוץ. התביעה הוגשה לאחר שכל פניותיו לפיקוח, למשטרה ואף צו הרחקה שהוציא נגדה לא הועילו.
1 צפייה בגלריה
זה יגמר בפיצוץ. בלוני גז
זה יגמר בפיצוץ. בלוני גז
זה יגמר בפיצוץ. בלוני גז
(צילום המחשה: לירן טטרו)
התובע, בשנות ה-30 לחייו, מתגורר בדירת קרקע בקרית ים כאשר אחד מחלונות ביתו נמצאים מעל לבלוני גז המשמשים את כל דיירי הבניין. בתביעה טען, כי שכנתו המתגוררת בדירה מעל נוהגת להשליך סיגריות בוערות וניירות טואלט מהחלון אל עבר בלוני הגז. דבר הגורם לו לחשש עז שהדבר יגרום לדליקה ואף לפיצוץ בלוני הגז.
לאור זאת פנה פעם אחר פעם למוקד העירוני עם תיעוד של המפגע. באחת הפעמים קיבלה השכנה התרעה על מתן דוח בגין השלכת אשפה. מאז לדבריו, תדירות המעשים רק גברה והפכה ליום יומית. לעיתים אף הושלכו סיגריות שלמות דרך החלון כנקמה, לדבריו, על פנייתו לגורמי האכיפה.
קראו גם >>
לאור הדברים הגיש התושב תלונות במשטרה נגד שכנתו ואף הוציא נגדה צו למניעת הטרדה מאיימת בבית המשפט. אולם כל אלו לא גרמו לה לחדול ממעשיה תוך כדי שהיא מסכנת את שלומו של התובע ודיירי הבניין האחרים. אם לא די בכך לאור תלונותיו איימה עליו השכנה כי תשלח אליו אנשים כדי להכות אותו וכן כי תשבור לו ברזל על הראש. כל אלה לדבריו נעשו בנוכחות פקחי העירייה.
עוד טען, כי למרות פניותיו לגורמי האכיפה, השכנה המשיכה לאיים עליו. היא עמדה מחוץ לחלונו זמן ממושך במהלך הלילה, חומר דביק נמרח על דלת ביתו, מכתביו נקרעו והושלכו ובדלי סיגריות הושלכו מבעד חלון ביתו.
מנגד השכנה נתנה בכל פעם גרסאות שונות לגורמי האכיפה. פעמים הכחישה את המעשים המתוארים ופעמים הודתה שהשליכה ניירות בטעות. מעשים אלה, לדבריו, הסבו לו עוגמת נפש רבה ונזק בזמן ובכסף לאחר שהיה צריך לפנות פעמים רבות למשטרה ולבית המשפט, לנסח מכתבים וכן לרכוש ציוד עבור תיעוד ואיסוף ראיות.
כמו כן, נאלץ שלא לשהות פרק זמן ממושך מחוץ לביתו מחשש לדליקה. לאור זאת ביקש מבית המשפט לחייב אותה בתשלום פיצויים בסך 24 אלף שקל.