פרקליטות מחוז חיפה הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שלושה נאשמים על עבירות של ניסיון סחיטה באיומים, איומים, קשירת קשר לפשע, הצתה, היזק לרכוש וגניבה.
1 צפייה בגלריה
אירועי ההצתה
אירועי ההצתה
אירועי ההצתה
(צילום: מתוך סרטון האבטחה)
כפי שמפורט בכתב האישום, אחד הנאשמים פנה לפני כחודש אל מנהל העבודה באתר לחיבור מסילת הרכבת לנמל החדש בחיפה ודרש מהם לשכור לעבודה באתר את הכלים והעובדים של החברה שבבעלותו.
כאשר הבין כי מועסקים באתר קבלנים וכלי עבודה אחרים, כך נכתב בכתב האישום, הוא נפגש ליד אתר העבודות עם שני הנאשמים האחרים שהם קרובי משפחתו, ותדרך אותם לאיים על מנהל העבודה: "לשים לו אקדח בפנים בלי עצבים", ובאיום סכין לומר לו: "חה הגענו אליך מהצד של אבו עלי שזה הכינוי שלו וכך הם עשו. בעקבות איומיהם ומעשיהם של הנאשמים, התחילה לעבוד החברה שלהם באתר.
בנוסף, נאשם אחד מהם כי בהוראת אחר הוא איים יחד עם אחרים על מנהל העבודה באתר הרכבת הקלה בקריית אתא, ובעקבות האיומים הם הצליחו להפעיל מכלית עם נהג שאין ברשותו רישיון מתאים באתר הרכבת.
קראו גם >>>
בנוסף, כך על פי כתב האישום, חלק מהנאשמים אף הציתו מוסך וגרמו לנזק רב לבאגר שהיה במוסך, ואף תכננו לשרוף את המוסך בפעם השנייה בעזרת אחרים.
במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה נאמר, כי "לאור טיב העבירות המיוחסות למשיבים וריבוין, יש יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את שלום הציבור בכלל, ואת שלום נפגעי העבירה בפרט, באם ישוחררו ממעצר".
התיק נחקר ביחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה.
פורסם לראשונה: 17:49, 25.07.21