עובדי עיריית קרית ביאליק השלימו בשבוע שעבר את בניית החומה החוסמת את הכניסה למשתלת 'עולם הצמחים' מכיוון העיר. בעלי המשתלה, שפנו לראש העירייה, אלי דוקורסקי, לא הצליחו למנוע את החסימה.
2 צפייה בגלריה
חוסמת את שער הכנחסה. החומה שהוצבה השבוע
חוסמת את שער הכנחסה. החומה שהוצבה השבוע
חוסמת את שער הכנחסה. החומה שהוצבה השבוע
(צילום: רועי נדלר)
רועי נדלר, שותף בבעלות המשתלה, סיפר בתחילת השבוע: "המשתלה פעילה למעלה מ-30 שנה, על שטח של כחמישה דונם. יש לנו שלוש כניסות - אחת מכפר ביאליק, אחת לכיוון נחל פוארה (הגדורה) והשלישית לרחוב האשל בקרית ביאליק, שדרכה נכנסים אלינו הלקוחות מהקריות.
קראו עוד >>
"בסוף השבוע שעבר, בלי שום הודעה מוקדמת, הגיעו אלינו עובדי העירייה עם חומרי בנייה, והציבו חומה מול הכניסה, שחוסמת את המעבר למשתלה. המטרה היא ככל הנראה לבטל את הכניסה הזו, שהיא מאוד משמעותית עבורנו, אולם מהעירייה כלל לא דיברו איתנו קודם, פשוט הגיעו וחסמו".
נדלר סיפר שניסה לפנות לראש העירייה, אלי דוקורסקי, על מנת לקבל מענה: "אנו יודעים שבאזור הכניסה, ברחוב האשל, מתוכננת להיבנות בקרוב טיילת, אבל אף אחד לא בא והתלונן בפנינו שמשהו לא בסדר. אנחנו מוכנים לקבל הערות, לגשת למשא ומתן אם צריך. העובדה שבוקר אחד מרימים חומה בצורה כזו - מכעיסה. פנינו לראש העירייה, שמכיר אותי גם באופן אישי, אבל הוא העביר אותנו לגורמים אחרים בעירייה, ומהם לא הצלחנו לקבל מענה".
2 צפייה בגלריה
חוסמת את שער הכנחסה. החומה שהוצבה השבוע
חוסמת את שער הכנחסה. החומה שהוצבה השבוע
"אחד העובדים איים עלי ואמר לי 'אל תתקרב לפה, אני אדקור אותך'.. החומה שהוצבה השבוע
(צילום: רועי נדלר)
ביום חמישי שעבר החלו העבודות לבניית הקיר, וביום ראשון, כאמור, הגיעו העובדים להשלים את המלאכה. "בהתחלה הרימו קיר מול הכניסה, אבל היה ניתן לעבור מהצד, ואחד מהולכי הרגל ככל הנראה עבר שם, וחלק מהעבודות נפלו. הם הגיעו לסיים את העבודה ולבנות גם שתי קירות נוספים מהצדדים, כדי לחסום הרמטית את הכניסה עד השער של המשתלה.
"העובדים רצו לסגור את השערים, כדי להתקרב עד לשער, ואני ביקשתי שלא יגעו בשער. על רקע זה החל ויכוח בינינו, שבמהלכו אחד העובדים איים עלי ואמר לי 'אל תתקרב לפה, אני אדקור אותך', כשהוא מניף לעברי בתוקפנות כלי עבודה שהיה לו ביד. תיעדתי את האירוע והזמנתי משטרה, שהורתה להם לא לגעת בשער, ולי לא לגעת בקיר".
עוד ציין כי זו לא הפעם הראשונה שהעירייה חוסמת את הכניסה: "לפני שנתיים מילאו את הכניסה באדמה וסלעים".
בעלי המשתלה פנו השבוע למבקר העירייה וליועצת המשפטית בניסיון להגיע לפשרה בעניין.
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "בית המשפט קבע כי מדובר בעבירות בנייה ואף נזף בבעל המשתלה. אין בכוונת העירייה לזכות בפרס אדם שעובר על החוק".
פורסם לראשונה: 08:01, 25.07.21