ביום שישי האחרון התמוטט ומת החייל איתי סבן (19) מקרית אתא במסיבת יום הולדת של ידידה, שם הוא חגג יחד עם חברי הילדות שלו. שלשום (ראשון) נערכה הלווייתו בבית העלמין הצבאי הישן בקרית אתא. הוריו, עדי ואבי, ספדו לו בבכי קורע לב וגם חברתו, עמית לוי, נשאה דברים.
5 צפייה בגלריה
חברי הילדות בהלווייה של איתי סבן ז"ל
חברי הילדות בהלווייה של איתי סבן ז"ל
חברי הילדות בהלווייה של איתי סבן ז"ל
(צילום: שי רגב)
כשמונה חברי ילדות של איתי, חיילים בצה"ל המתקשים לעכל את מותו, החליטו בדרך מרגשת להנציח את זכרו של חברם ולקעקע את המשפט "איתי לנצח" על הזרוע. כך, לדבריהם, שמו לעולם לא יישכח. החבר רן ריפקס, שנכח במסיבה ומיוזמי המחווה, היה הראשון לקעקע כבר ביום הלוויה, יחד עם החברים שלו חזן ויוגב לובטון. בהמשך השבוע מתכוונים לקעקע עוד חמישה חברים טובים.
אמו של החייל, עדי: "זה מרגש אותי מאוד. אני מעריכה את המחווה, והיא רק מוכיחה כמה החברות שלהם הייתה חזקה. הם הרבה מעבר לחברים, ממש כמו משפחה. הם מחזקים אחד את השני וגם אותנו".
רן, מהיכן ההשראה?
"חשבנו על הדרך הכי נכונה להנציח את זכרו של איתי, ומצאנו שהקעקוע לא ישכיח אותו מלבנו תמיד. בנוסף, הכנו חולצות עם הכיתוב לבני המשפחה והחברים".
5 צפייה בגלריה
יוגב לובטון
יוגב לובטון
"הקעקוע לא ישכיח אותו מלבנו". יוגב לובטון
(צילום: מתוך האינסטגרם)
איך אתם מתמודדים?
"קשוח מאוד, זה לא קל. מנסים להיות חזקים, לתמוך אחד בשני ולחזור לאט לשגרה".
יש לכם מושג למה זה קרה?
"לא יודעים כלום, הוא פשוט התמוטט ומד"א הגיעו מהר מאוד, והתחילו בהחייאה. לצערי, שום דבר לא עזר".
מה עובר לך בראש באותם רגעים?
"לחץ גדול, לא הצלחנו להבין מה קורה. הזמנו מיד אמבולנס, ובינתיים חבר שהוא חובש הרים לו את הראש ומדד לו דופק. שתי דקות אחרי זה הגיע האופנוען של מד"א והתחיל להחיות אותו וכולנו היינו בהלם מהסיטואציה.
"נסענו במהירות אחרי האמבולנס לרמב"ם, קיווינו לטוב והתפללנו בחוץ. לצערי, זה לא עבד ואז הגיעה העובדת סוציאלית עם הבשורה המרה".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של שי סבן ז"ל
הלווייתו של שי סבן ז"ל
חברים ליחידה במסע ההלוויה
(צילום: שי רגב)
איך תזכור אותו?
"ילד עם לב זהב, מפיץ שמחת בכל מקום שהוא מגיע אליו. תמיד ידע להצחיק את כולם ולפשר בין כולם, אמר תמיד את המילה הנכונה, נתגעגע אליו מאוד".
5 צפייה בגלריה
חבריו של איתי קעקעו את הזרוע לזכרו
חבריו של איתי קעקעו את הזרוע לזכרו
יוזמי הרעיון: שלו חזן (מימין), יוגב לובטון ורן ריפקס
(צילום: פרטי)
עמית לוי בת ה-19, חברתו של איתי המשרתת ברמת דוד, נמצאת בימים אלו בצמוד למשפחה ומחזקת אותם. לדבריה, גם בכוונתה להנציח את איתי עם קעקוע מיוחד. PURE LOVE והאות I בקטן.
עמית, ספרי על הקשר שלכם?
"כשהתחלנו את הקשר הזה הוא היה בלתי צפוי, כי שנינו יצאנו מזוגיות, ופתאום היה לנו טבעי. הוא הגדיר את זה כאהבה טהורה וקרא לי PURE LOVE, אז זו הדרך שלי להנציח את השנה המשמעותית בחיי.
5 צפייה בגלריה
איתי סבן ז"ל יחד עם חברתו עמית לוי
איתי סבן ז"ל יחד עם חברתו עמית לוי
סבן ז"ל יחד עם חברתו במהלך הבילוי האחרון
(צילום: סבינה זרבאילוב)
"זכיתי להכיר בנאדם מיוחד שנתן לי אהבה מיוחדת. האהבה שזכיתי לה היא משהו שבאמת לא כל אחד זוכה לה, ואני מודה על כל רגע".
פורסם לראשונה: 08:02, 30.06.20