תושב קרית ים (60) ושני בניו (23 ו-25) נעצרו בסוף שבוע בחשד שתקפו שוטרים. שופט ביית משפט השלום בקריות שיחרר אותם והעביר ביקורת על התנהגות המשטרה שנכנסה באישון לילה לבית של משפחה נורמטיבית ושאינה מוכרת למשטרה וביקשה לעצור את האב.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
השוטרים לא ידעו לענות במה הוא חשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר באירוע שהתחיל כאירוע של הקמת רעש. סיור של שוטר ופקח אשר הגיעו לביתם ברחוב יהודה וביקשו מהאב לכבות את המוזיקה שנשמעה דרך רמקול בחצר.
עוד בחדשות:
בעת בדיקה במסוף המשטרתי התברר לשוטרים כי האב דרוש לחקירה. השוטרים ביקשו ממנו להתלוות אליהם לתחנה, אך לא ידעו לענות לו במה הוא חשוד ומדוע הוא דרוש לחקירה.
המהומה החלה כאשר האב סירב להתלוות לשוטרים ושני בניו יצאו להגנתו, לאחר שגם הם לא הבינו מדוע השוטרים מבקשים לעכב את אביהם.
על פי חשד המשטרה, האב ובניו החלו לקלל את השוטרים, איימו עליהם שיגיעו עד לביתם, דחפו אותם ואחד מהם אף היכה את אחד השוטרים במכת אגרוף בפניו. לעומת זאת האב ובניו טענו כי לא עשו כלום והותקפו על ידי השוטרים.
האב ובניו הובאו בסוף השבוע לבית משפט השלום בחיפה בחשד לעבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר ואיומים. גם במהלך הדיון לא ידע נציג המשטרה, רס"ב פרדי סטריזקוב, לענות על השאלה על איזה עבירה האב היה דרוש לחקירה והאם קיבל זימון ולא הגיע.
שלושת הסנגורים שייצגו את האב ובניו קבלו על כך שהתקרית צולמה על ידי מצלמות הגוף של השוטרים והמשטרה אפילו לא פרקה את המצלמות, טרם הגיעה לבית המשפט לבקש את הארכת מעצרם של מרשיהם בחמישה ימים.
עוד ציינו הסנגורים, כי אף אחד מהשוטרים לא נחבל לעומת האב ובניו שנפצעו בתקרית. כמו כן, האם שנכחה בדיון בכתה וסיפרה כי הגיעה מטיפול בבית החולים לאחר שנחבלה מאלימות השוטרים.
במהלך הלילה, שהו האב ובניו בתחנת המשטרה כאשר הם אזוקים ברגליהם ובידיהם ולדבריו של עו"ד ליאור בר זוהר, אשר ייצג את הבן הצעיר, בשלב מסוים נכנס שוטר לתא העיכוב וחבט את ראשו של מרשו בקיר בעודו אזוק.
השופט יוסי טורס שיחרר את האב ובניו למרות שציין כי יש חשד סביר שביצעו את המיוחס להם. בהחלטתו כתב: "ראיתי לנכון להעיר כי הגם שעקרונית היתה סמכות עיכוב לצורכי חקירה של האב, עדיין השאלה היא, האם שיקול הדעת הופעל בצורה ראויה.
"כאמור מדובר היה בשעת לילה מאוחרת. לחשוד אין עבר פלילי. ראוי כי דרישה מאדם להתלוות לתחנת משטרה על אתר, תעשה כאשר הדבר מוצדק מבחינה עניינית.
"מדוח הפעולה עולה כי האב ביקש מהשוטר לדעת על מה נסובה החקירה בגינה הוא מעוכב, והשוטר ציין כי אינו יודע".
כמו ציין השופט טורס כי למרות שהאב היה מצוי בידי המשטרה כל הלילה הוא טרם נחקר על עבירה שבגינה עוכב.
לעניין הקמת הרעש כתב השופט: "לא מצאתי בדוחות הפעולה כל התייחסות של השוטרים, האם אכן מדובר ברעש שגורם הפרעה ממשית – כזו המצדיקה כניסה למקום מגורים ללא צו".
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 08:12, 12.10.20