לאחר מאבק של שלוש שנים בסרטן אלים במוחו הלך בסוף השבוע האחרון אריאל בורגן בן ה-11 לעולמו. אתמול (שני) הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ צאלים.
2 צפייה בגלריה
אריאל בורגן עם משפחתו על רקע השקיעה. "נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה"
אריאל בורגן עם משפחתו על רקע השקיעה. "נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה"
אריאל בורגן ז"ל עם משפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

מאז אובחן כמי שלקה בסרטן אלים במוחו לפני שלוש שנים, עבר אריאל בורגן ז"ל, תושב קיבוץ צאלים, מסכת טיפולים ארוכה בארץ אשר ייצבה את מצבו ולאחר שהתברר כי הוא נמצא מתאים לטיפול חדשני וייעודי לסוג הגידול הספציפי בו הוא לקה, המיושם במרכז רפואי במיאמי שבפלורידה בארצות הברית, הוא יצא עם הוריו ועם אחותו לארצות הברית לצורך הטיפול הרפואי.
במקביל לטיסתו ולשהותו בארצות הברית נפתח אז קמפיין לגיוס תרומות לכיסוי הוצאות הטיפול הרפואי ושהות המשפחה בארצות הברית במהלך תקופת הטיפולים, תחת הכותרת "ביחד ננצח – הלב עם אריאל".
רבים נרתמו לגיוס הכספים הדרושים, בהם חברי קיבוץ צאלים וקיבוצים רבים נוספים, כמו גם תלמידי בית הספר האזורי "מרחבי אשכול" במועצה האזרית אשכול וכן קבוצת מכבי חיפה, שאריאל היה אוהד מושבע של הקבוצה.

2 צפייה בגלריה
אריאל לפני המחלה. נותן כוח והשראה
אריאל לפני המחלה. נותן כוח והשראה
אריאל לפני המחלה. נתן כוח והשראה
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני במצב מלחמה", סיפר אריאל ל'מיינט באר שבע והנגב' בתחילת הטיפולים בארצות הברית, לפני למעלה משנתיים, "אבל לא המלחמה הרגילה שאנחנו רגילים אליה, שבה אני מוצא מחסה בממ"ד. אני נמצא במלחמה על החיים שלי. כבר תשעה חודשים שאני נלחם בגבורה בגידול סרטני נדיר ואלים במוח. לאחר ניתוח מוח וטיפולי קרינה רבים שהצליחו לייצב את מצבי, מוצו כל אפשרויות הטיפול בי בארץ.
"לשמחתי, נמצא טיפול שמתאים לי בארצות הברית. תוך חמישה ימים מאותה הודעה, הוריי עזבו הכל והגיעו איתי ועם אחותי לפלורידה. אני מרגיש שיש לי אזעקה מעל הראש שלא מפסיקה לפעול. עזרו לי להמשיך להילחם. הטיפולים שלי מאוד יקרים וכל תרומה מצילה חיים".
נמרוד ומיכל בורגן, הוריו של אריאל, הבטיחו לו באותם ימים, כי "עד סוף הדרך אנחנו איתו. לא נוותר ונגיע לאן שצריך. נהיה איתו כל הזמן עד להחלמה. זו המחויבות הגדולה לבן שלנו".
בסוף השבוע שעבר, כאמור, תם המאבק כשאריאל הלך לעולמו.

קראו גם:

עם קבלת הבשורה הקשה על מותו של אריאל בורגן ז"ל פרסמה המועצה האזורית אשכול הודעת אבל, בה נאמר, כי "בצער עמוק ולב שבור נתבשרנו על פטירתו של אריאל בורגן האהוב בן ה- 11 אחרי מאבק עיקש במחלה קשה. אריאל התחנך בבית הספר 'מרחבי אשכול' ונגע בלב של כולנו. קהילה שלמה התגייסה למענו ולמען משפחתו במאבק להצלת חייו.
"אחרי שלוש שנים, שבהן נלחם כמו גיבור, המחלה הארורה הכריעה את גופו. אריאל היה חבר טוב ואהוב במיוחד על כל סביבתו. ילד שמח וחזק ששמר על אופטימיות וחיוביות כל הזמן. אוהד שרוף של מכבי חיפה. אנו כואבים ומשתתפים בצער העמוק של המשפחה".
בורגן ז"ל הובא אתמול למנוחות בבית העלמין בקיבוץ צאלים.
פורסם לראשונה: 19:44, 13.05.24