בחודשים האחרונים מתנהל משחק "חתול ועכבר" בין המשטרה לבין העבריין אייל נגר, יעד משטרתי מרכזי בפשע המאורגן בדרום.
4 צפייה בגלריה
אייל נגר. מסיבות ראוותניות בדירה המפוארת ורכבי יוקרה בחניה
אייל נגר. מסיבות ראוותניות בדירה המפוארת ורכבי יוקרה בחניה
אייל נגר. מסיבות ראוותניות בדירה המפוארת ורכבי יוקרה בחניה
(צילום: פוטו קמיליה, מפייסבוק)
בימ"ר לכיש עושים מאמצים גדולים למנוע התלקחות בגזרה לאחר שחרורם מהכלא של ראשי ארגוני הפשע שלום דומרני ובני שלמה. במשטרה מתהדרים בשורה של מעצרים מתוקשרים בקרב הכנופיות השונות באזור, אולם לפחות בשלב זה עושה רושם שנגר מצליח להערים על כוחות החוק.
נגר, שנחשב לסגנו של ראש ארגון הפשיעה ממושב חלץ בני שלמה, עבר להתגורר באשדוד לפני כשלוש שנים כדי שיוכל לנהל מקרוב את ענייניו של הבוס שישב עד לאחרונה בכלא.
קראו גם:
זמן קצר לפני שעבר לדירת היוקרה במגדלי K שבשדרות ירושלים, השתחרר נגר עצמו ממאסר לאחר שהורשע בניסיון לחבל באמצעות חומר נפץ - אישום מרוכך שהוגש נגדו לאחר שהניח מטען ברכבם של האחים עמוס ואופיר לביא.
נגר נחשב לחייל הבכיר ביותר של שלמה והוא זה שמנהל את ענייניו הכספיים של הארגון. המשטרה עושה מאמצים עילאיים כדי לראותו שוב מאחורי סורגים, אך עד כה ללא הצלחה. הוא הצליח להתחמק ממספר כתבי אישום וגם שרד ניסיונות חיסול מידי יריביו, הבולט שבהם היא אירוע דקירה בגן העיר באשדוד בשנת 2019.
בסוף השבוע סימן נגר ניצחון נוסף על המשטרה לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע סירב להאריך את מעצרו בחשד למעורבות בשני אירועי אלימות. "אייל נגר לא מפחד משום דבר", סיפר השבוע אחד מחבריו העבריינים שגדל עמו ברחובות. "יש לו תעוזה מאוד גדולה ואם הוא מחליט החלטה מסוימת שום דבר לא יעצור אותו מלהשיג את המטרה. הוא חתול רחוב שתמיד נוחת על הרגליים ולא מוותר לעולם כשהוא מסמן לעצמו מטרה".

"יוצא מכל פלונטר"

נגר (35) נולד וגדל ברחובות, בשכונת המצוקה כפר גבירול. כבר בשנות העשרים לחייו הוא נכנס לעולם הפשע והחל לקחת חלק פעיל בארגון של בני שלמה. "תכונה שמאפיינת את אייל נגר זו עקשנות חסרת תקנה", העיד עליו אחד ממכריו ברחובות. "כבר כשהיה צעיר הוא היה בונקר ולא הופתעתי כשהוא שמר על שתיקה ברוב החקירות שהתנהלו נגדו ואף פעם לא נשבר".
גורם בעירייה, שהתגורר בעברו בשכונה של נגר, סיפר: "הוא כל הזמן הסתבך, אבל גם ידע לצאת מכל פלונטר".
4 צפייה בגלריה
בני שלמה ושלום דומרני
בני שלמה ושלום דומרני
בני שלמה ושלום דומרני
(צילומים: בראל אפרים, חיים הורנשטיין)
החיבור של נגר לשלמה אינו מובן מאליו מאחר והאחרון נחשב ליריבו של שלום דומרני, שמזוהה עם כנופיית הפשע של האחים האחים לביא מרחובות. נגר, כאמור, הורשע בהטמנת מטען חבלה ברכבם של האחים לביא, ואף ניצב בפני כתב אישום בגין נסיון רצח. אלא שגם במקרה הזה, ניתן לקבוע שהוא יצא עם נזקים ינוריים בלבד: בשנת 2015 הגיעו סניגוריו להסדר טיעון עם הפרקליטות ונגר הורשע בניסיון לחבל בחומר נפץ והוא נשלח לארבע שנים וחצי בלבד בכלא.
לאחר שחרורו נישא נגר לזוגתו אופיר, תושבת נתניה במקור, והשניים עברו להתגורר במגדל היוקרה האשדודי K. מקורבים מספרים כי הזוג הצעיר מנהל אורח חיים נהנתני והם מרבים לערוך מסיבות ולארח חברים. השניים נוסעים ברכבי פאר - רכב מסוג ב.מ.וו במקרה של נגר, רכב שטח מסוג ריינג' רובר לרעייתו ובכלל, נהנים ממנעמי החיים ששמורים למי שהכסף בכיסו.
"האהבה בין אופיר לאייל גדולה מאוד", מספר חבר קרוב לשניים. הוא גם יודע להרחיב בנוגע לאירועים שהרעיה מפיקה לכבודו, ובמיוחד את חגיגות יום ההולדת שהפיקה לו לפני כשנתיים: "אופיר עשתה לו מסיבת הפתעה ענקית לכבוד יום הולדתו ה־33. היא הייתה אז בהיריון מתקדם, הזמינה המון חברים ושרה לו מהלב לפני כולם את השיר 'אהבה כזו' של עידן רייכל. זה היה מאוד רומנטי".

שני ניסיונות חיסול

בשנת 2019 נשלח הבוס שלמה ל־20 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים מקומי. נגר היה זה שנכנס לנעליו וניהל על פי החשד את ענייניו הכספיים של הארגון. באותה תקופה היה גם דומרני מאחורי סורג ובריח ועבריינים רבים החלו להעתיק את פעילותם לאשדוד בשל פוטנציאל ההברחות מהנמל והכספים הגדולים שמתגלגלים בעיר.
4 צפייה בגלריה
מגדלי K באשדוד. איש הכספים לא חוסך על עצמו
מגדלי K באשדוד. איש הכספים לא חוסך על עצמו
מגדלי K באשדוד. איש הכספים לא חוסך על עצמו
(צילום: גדי קבלו)
במקביל להשתקעות של נגר התבססה בעיר הנמל גם הכנופיה הרוסית שפעלה לפני כן בבאר שבע. ראש הארגון מיכאל (מישה) טנסקי עבר להתגורר בפרויקט יוקרה אחר בעיר ואחריו נרשמה הגירה של כוחות עולים בעולם התחתון.
כניסתם של ארגוני פשיעה נוספים לאשדוד הובילה למלחמות שליטה שנמשכות עד היום ומטילות אימה על התושבים. במסגרת אותן מלחמות נעשה ניסיון לחסל את נגר בחודש מאי 2019 בזמן שישב בבית קפה במתחם גן העיר. אלמונים ניגשו אל נגר בכוונה לדקור אותו אך הוא הבחין בהם והחל להימלט.
המתנקשים רדפו אחריו והצליחו לדקור אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. נגר הובהל לבית החולים כשהוא במצב קשה אך שרד את ההתנקשות ויצא מחוזק. לא היה זה נסיון ההתנקשות הראשון בחייו של נגר.
בשנת 2013 שרד נגר ניסיון חיסול אחר - כשהפעם, באופן אירוני, מה שהציל את חייו היה מטען חבלה שהתפוצץ רגעים ספורים לפני שהמבצע יצא לפועל בתל אביב. מי שהיו אמורים לפוצץ את רכבו של נגר חששו מיציאה לפעילות בזמן שהעירנות המשטרתית מוגברת והכריזו "הבילוי התבטל" - כפי שנחשף מאוחר יותר על ידי המשטרה, שביצעה הקלטות סמויות בקרב חברי הארגון שביקש לחסל את נגר.
בחודש אוגוסט השנה שוחרר שלמה מהכלא ובמשטרה כבר התחילו להתכונן למלחמה הבאה בינו ובין דומרני, שהשתחרר שבועות אחדים לאחר מכן. שלמה לא נהנה זמן רב מהחופש ומספר ימים לאחר שחרורו הוא נעצר יחד עם נגר ובכירים נוספים בארגון במבצע "מגדל קלפים". במהלך המבצע פשטה המשטרה על דירות הימורים שהפעיל הארגון של שלמה ותפסה שבעה רכבי יוקרה, כמאה אלף שקלים במזומן ומטבע זר ומכשיר מדיה שעל פי החשד ששמש לניהול הרישומים.
במשטרה טענו כי נגר ניהל צ'יינג' פיראטי שבמסגרתו עסק במתן הלוואות בריבית דו ספרתית. לפי החשד, המלווים לא דיווחו לרשויות המס על הכספים שהתקבלו וביצעו פעולות ברכוש האסור, שנותב להלבנה ברכישת רכבי יוקרה שבוצעה על ידי נגר. במשטרה טענו כי מצאו מחברת השייכת לכאורה לנגר ובה רשומי האנשים שלוו ממנו כספים. מעצרו של נגר הוארך מספר פעמים אך הוא שוחרר - ועושה רושם שחקירת התיק צפויה להימשך עוד חודשים רבים.
4 צפייה בגלריה
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
עו"ד נס בן נתן
(צילום: שאול גולן)

ספק בחוזק הראיות

בשבוע שעבר ניסתה המשטרה שוב לשים את ידיה על נגר, אך גם הפעם הצליחו עורכי דינו להטיל ספק בחוזקן של הראיות. ביום רביעי שעבר נעצר נגר בחשד למעורבות בשני אירועים פליליים שהתרחשו בהפרש של מספר ימים זה מזה. במשטרה טענו כי נגר היה מעורב באירוע דקירה ותקיפה עם פטישים שהתרחש ברובע ג' ביום ראשון שעבר.
באירוע נחבל עבריין (29), שנעצר לפני מספר חודשים בחשד להנחת מטען צינור בדירה בעיר. הוא פונה לבית החולים אסותא אשדוד כשהוא במצב קשה. יחד עם נגר נעצר מקורבו, שהיה חשוד בעבר בירי לעבר בניין במע"ר דרום.
יומיים לאחר מכן התפתחה קטטה בין שתי חבורות ברובע ו', הושלכו אבנים והתנהל מרדף מכוניות. במהלך החקירה איתרו השוטרים את הרכב ששימש את אחת החבורות ובו נמצאו תעודת הזהות של נגר, כרטיסים השייכים לו ופטיש ששימש לטענתם לתקיפת העבריין ביום ראשון.
נגר נעצר והובא לבית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרו. סניגוריתו של נגר טענה כי תעודת הזהות שנמצאה במכונית לא מספיקה כדי להוכיח את מעורבותו בשני האירועים.
השופטת סבין כהן קבעה כי אין למשטרה מספיק ראיות נגדו ונגר שוחרר למעצר בית בהשגחתה של רעייתו. למחרת ערערה המשטרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וטענה כי עליה לבצע עוד 20 פעולות חקירה. היא ביקשה להאריך את מעצרו של נגר עד להשלמת החקירה. השופט עמית כהן דחה את הערעור ושלח את נגר למעצר בית בנתניה בביתה של חמותו. "עיינתי בחומר באריכות והגעתי למסקנה שדין הערר להידחות", קבע השופט. "לא נפל פגם בהחלטת בית משפט השלום".

שוטרים מתוסכלים

עו"ד נס בן נתן, שמשרדו מייצג את נגר, טען כי הראיות שהציגה המשטרה לא מצדיקות את הבקשות להארכת מעצרו. "אם היה מדובר במישהו אחר הוא לא היה נעצר", אמר בן נתן. "אבל אייל נגר נחשב מבחינת המשטרה למבוקש. המעצרים בוצעו על סמך שמועות או מקורות מודיעיניים וחבל שהמשטרה מבססת את החקירות שלה על מקורות מידע ללא ידיים ורגליים".
מהצד השני של המתרס טוענים גורמים במשטרה ובפרקליטות כי בתי המשפט מקלים על העבריינים. "איך רוצים שנמגר את הפשיעה אם אנחנו מביאים את העצורים להארכת מעצר ובתי המשפט משחררים אותם בקלות", אמר אחד הגורמים במשטרה.
"יש מידעים מודיעיניים טובים, אבל בבית המשפט יש צורך בראיות פורנזיות חותכות כולל צילומים, אחרת העבריינים לא יישבו בכלא. ככה אי אפשר להתקדם ולעצור עבריינים כדוגמתו של נגר".
פורסם לראשונה: 07:34, 01.11.21