לפני חודשיים התחילו למעיין, בת ה-12, כאבי בטן חזקים, שהחמירו עם הזמן. היא הובהלה לבית החולים מאיר, שם לאחר בדיקות ספורות, גילו ממצא חריג ופעלו במהירות. מעיין התאוששה וכבר חזרה לספסל הלימודים.
2 צפייה בגלריה
מעיין. שבה לספסל הלימודים
מעיין. שבה לספסל הלימודים
מעיין. שבה לספסל הלימודים
(צילום: בית החולים מאיר)
מאור, אביה של מעיין, משתף: "כשהבנו שהכאבים לא עוברים, הגענו לרופא המשפחה להמשך בירור. הוא שלח אותנו לבדיקת אולטרה סאונד, שם זיהו ממצא חריג בבטן שישב לה על הטחול וגרם לכאבים שהלכו והתגברו. אין דבר מתסכל ומפחיד יותר מלראות את הילדה שלך סובלת ולא להצליח להקל לה על הכאב.
"מיד נשלחנו למיון ילדים בביה"ח מאיר, שם תוך זמן קצר עברנו סדרת בדיקות, ובניהן בדיקות CT ו-MRI. בהתייעצות עם ד"ר עמנואל סגייה, מנהלת מחלקת כירורגית ילדים, קבעו למעיין ניתוח לפרוסקופיה בהול – מה שבסופו של דבר גאל אותה מסבלה ומנע סיבוכים עתידיים".

2 צפייה בגלריה
כריתה חלקית של הטחול בשיטה לפרוסקופית. חדר ניתוח
כריתה חלקית של הטחול בשיטה לפרוסקופית. חדר ניתוח
כריתה חלקית של הטחול בשיטה לפרוסקופית. חדר ניתוח
(צילום: שאטרסטוק)

"לאחר מספר בדיקות גילינו שמדובר בציסטה בגודל של כמעט 7 ס"מ בחלק התחתון של הטחול, שלחצה על הקיבה ועל הלבלב וגרמה כאבים חזקים ללא הפסקה", מספרת ד"ר סגייה.
"הכנו אותה במהירות לניתוח, ביצענו כריתה חלקית של הטחול בשיטה לפרוסקופית (טכניקת ניתוחית זעיר פולשנית בה מוחדרים מצלמה ומכשירים באמצעות חתכים זעירים בחלל הבטן, דרכם הצוות מבצע את ההליך הנדרש). לשמחתנו הניתוח עבר בהצלחה ולא פגע בתפקודו של הטחול. ניתוח כריתה חלקית של הטחול בשיטה לפרוסקופית בוצע עד כה במעט מרכזים רפואיים", מוסיפה ד"ר סגייה.

קראו גם >>

"לאורך כל הדרך זכינו לטיפול מדהים ועוטף מהצוותים בבית החולים. תודה מיוחדת לד"ר סגייה ולצוות שלה - מערך של אנשים נפלאים שתמכו בנו ועזרו לנו, החל מהרגע הראשון, מהמזכירה, האחיות הלבביות, הרופאים, המרכז החינוכי והמערך המסייע. מעיין שלנו כבר בבית, מתאוששת במהרה וחזרה כבר לספסל הלימודים", משתף אביה.