בית החולים על אזורי רמב"ם צפוי לקלוט את מירב הפצועים במקרה של אירוע טראומה גדול באזור חיפה והצפון.
3 צפייה בגלריה
יצטרכו לעבוד ביחד. הכשרת צוותים ברמב"ם
יצטרכו לעבוד ביחד. הכשרת צוותים ברמב"ם
יצטרכו לעבוד ביחד. הכשרת צוותים ברמב"ם
(צילום: רמב"ם)

מאז 7 באוקטובר הבינו בבית החולים כי המציאות השתנתה, ואירוע "השבת השחורה" שהפתיע את ישראל בהיקפו ובמספר הפצועים שהובהלו לבתי החולים, עלול להתרחש גם בצפון.
בעקבות תובנה זו ברמב"ם הלו זמן קצר לאחר האירועים בדרום לקלוט עובדים נוספים, ולהכשיר אותם ואת אלו הקיימים, בטיפול בנפגעי טראומה. באירוע טראומה משמעותי יזרמו אל רמב"ם אלפי פצועים והטיפול בהם יצטרך להיות בו זמנית.
גילה היימס, היא מנהלת הסיעוד ברמב"ם, משמשת גם כמנהלת המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן בבית החולים. לדבריה "כבר מתחילת המלחמה התחלנו להעביר הכשרות שונות בקרב הצוות הסיעודי. ההבנה שתרחיש דומה לזה שקרה בדרום יכול לקרות גם בצפון, הניעה אותנו להגדיל את כמות אנשי הצוות שיוכלו לסייע באספקטים שונים של טיפול בפצועי טראומה בהיקף גדול, במידה ונדרש לכך.
"צוות סיעודי העובד בפנימיות, יולדות, אונקולוגיה וכו', מחזיק במיומנויות שונות מאשר אלו העובדים בטראומה וכירורגיה. ממש כפי שרופא עיניים ואורתופד עושים עבודה רפואית שונה. ההכשרות שאנחנו מבצעים בשבועות האחרונים, מסייעות לנו בקידום המשימה".

3 צפייה בגלריה
תרחיש מעודכן. הכשרת צוותים ברמב"ם
תרחיש מעודכן. הכשרת צוותים ברמב"ם
תרחיש מעודכן. הכשרת צוותים ברמב"ם
(צילום: רמב"ם)

כאמור, הצוות הסיעודי של רמב"ם עובר את ההכשרות במפגשים פרונטליים, חלקם תיאורטיים וחלקם מעשיים, וכן באמצעות לומדות אונליין, סדנאות, הדגמות וסימולציות. עד כה הוכשרו מאות אחים ואחיות במרכז הרפואי, כאשר הכוונה היא להמשיך ולהגדיל את מספרם ככל האפשר. במקביל ליוזמה הזו, מכשיר בית החולים עשרות מתנדבים מתחומי הרפואה וסקטורים אחרים, אשר אמורים לסייע בזמן אמת כצוות תומך למטרות שונות שצפויות להתפתח בתרחיש הזרמת פצועים מסיבית, למשל פתיחת חדרי ניתוח נוספים.

3 צפייה בגלריה
פרופ' מיקי הלברטל
פרופ' מיקי הלברטל
פרופ' מיקי הלברטל
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו עוד:

פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, המכהן גם כיו"ר, המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן בבית החולים. הוא מבהיר: "לצערי הרב, מה שאירע בדרום בבוקר ה-7 באוקטובר שינה את כללי המשחק. אם בעבר דיברנו על בית החולים התת קרקעי כמתקן אשר צפוי לשרת את כלל תושבי צפון המדינה בהיבט של טיפול בחולים בזמן חירום, תחת אש, כלומר להעניק שירותי רפואה שונים כגון טיפולים אונקולוגיים, נפרולוגים, רפואת ילדים, נשים וכו.
"כאן אנחנו מדברים על תרחיש של טיפול בפצועים בקנה מידה גדול, אולי אפילו חסר תקדים, בו זמנית. כוח אדם שמוכשר לביצוע המשימה הוא חלק בלתי נפרד מהאירוע הזה. אנו מנצלים את הזמן שעומד לרשותנו כדי להיות מוכנים ככל האפשר, לכל תרחיש, כולל אלו שרק שלא העזנו לדמיין בעבר ולדאבוננו התרחשו במציאות".