ספיר כהן הועברה מאז שחרורה משבי חמאס בסוף השבוע האחרון למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם היא מנסה להתאושש לאחר 55 ימים ברצועת עזה. בשיחות עם בני משפחתה וחבריה סיפרה ספיר כי בכוונה לצבור כוחות ולהתאושש ממה שעברה במהלך ימי השבי ואז בכוונתה להצטרף למאבק להשבת יתר החטופים, בהם בן זוגה, אלכסנדר (סשה) טרופנוב.
3 צפייה בגלריה
ספיר בידי הצלב האדום
ספיר בידי הצלב האדום
ספיר בידי הצלב האדום

חברתה הטובה של ספיר, אלכסנדרה פרידמן, שהיא גם בת הזוג של אחיה של ספיר, סיפרה למיינט קריות כי המפגש של ספיר עם בני המשפחה היה מרגש. פרידמן: "פגשתי אותה בבית החולים יחד עם יתר בני המשפחה והיה מאוד, מאוד מרגש והוא נמשך עד הבוקר. היא ספרה לנו על השבי, אבל אנחנו שומרים על פרטיותה. כשהיא תרצה לספר, היא תספר".

המאבק יימשך


פרדימן ציינה, כי ספיר לא ידעה כלל על המאבק בארץ למען שחרור החטופים: "הראיתי לה את כל הפרסומים שהיו ואת כל המאמצים שכולם עשו למען החטופים. היא מתכוונת לקחת חלק פעיל במאבק להחזרת החטופים, בהם סשה בן זוגה, אבל זה ייקח עוד זמן עד שתשתקם. ההורים מאוד התרגשו, כולם התרגשו. ספיר אמרה מסר חד משמעי כי המאבק יימשך וכי היא רוצה להיות חלק ממנו".

3 צפייה בגלריה
ספיר כהן
ספיר כהן
ספיר כהן
( צילום: באדיבות המשפחה)

איך מצאת אותה? באיזה מצב?
"היא נראית יחסית בסדר למישהי שהייתה בשבי תקופה כה ארוכה. לא מאה אחוז, אבל די טוב".

קראו עוד:

ספיר כהן נחטפה מקיבוץ ניר עוז יחד עם חברה, אלכסנדר טרופנוב ועוד מספר בני משפחה שלו. ספיר ואלכסנדר (סשה) החלו לצאת לפני שנה, והשניים עברו להתגורר בתל אביב. משפחתו של החבר מתגוררת בניר עוז, בעוטף עזה, ובסוף השבוע בו אירעה המתקפה הרצחנית של החמאס, נסעו בני הזוג להוריו של סשה, שם תפסה אותם מתקפת הטרור של מחבלי החמאס.

3 צפייה בגלריה
"צריך להסתמך על הקדוש ברוך". ספיר כהן וסשה טרופנוב
"צריך להסתמך על הקדוש ברוך". ספיר כהן וסשה טרופנוב
בן הזוג נותר בשבי. ספיר כהן וסשה טרופנוב
(צילום: באדיבות המשפחה)

כשהחלה המתקפה המשפחה הסתתרה יחד, אך המחבלים פרצו פנימה. הם רצחו את אב המשפחה ויטלי וחטפו את ספיר, סשה, אמו, ילנה טרופנוב (50) וסבתו אירנה טטי (77). שתי האחרונות שוחררו יום לפני ספיר מהשבי לאחר התערבותו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשל אזרחותן הרוסית. החבר של ספיר, סשה, עדיין חטוף בעזה.
בריאיון למיינט קריות בחודש שעבר אמר אביה של ספיר, אלי כהן: "הדבר היחיד שאנחנו צריך לעשות זה להתפלל ככל היותר לבורא עולם, הוא זה שדואג לכל, הוא דאג לזה שזה יקרה והוא ידאג גם להחזיר את החטופים הביתה.. ספיר בת יפיפייה, מוכשרת מאוד, אופי חזק, כל החיים שלה יד אלוהים הייתה אליה, ראו את זה בכל דבר שעשתה".
פורסם לראשונה: 08:03, 07.12.23