בתלונה ל'להב 433' שהגיש אריק מוגרמן, המזוהה עם האופוזיציה במוצקין נגד ראש עיריית מוצקין בפועל, עדי שטרנברג, (שהחליף את צורי המושעה), הוא טוען שזה שלח נגדו מכתב תלונה לשלטונות צה"ל בגין פעילותו הציבורית כשהוא מתחזה לעו"ד שמעון בן עזרא, עורך דין שאינו קיים במציאות.
2 צפייה בגלריה
עדי שטרנברג
עדי שטרנברג
אריק מוגרמן (מימין) ועדי שטרנברג
(צילום: פרטי)
על פי תלונה שהגיש מוגרמן ל'להב 433' וליועצת המשפטית לממשלה, הוא טען גם כי שטרנברג שיקר בעדות בבית המשפט כאשר נשאל אם שלח מכתב כזה וטען שלא.
מהתלונה עולה כי מוגרמן, עתודאי, פעיל ציבורי ועומד להתמודד למועצת העיר, ולדבריו הוא עדכן את צה"ל על כך. בין מוגרמן לשטרנברג קיימת יריבות פוליטית וחיכוכים, כאשר ראש העירייה אף הגיש נגדו תלונה ובקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת. בתלונה טוען מוגרמן שנודע לו כי שטרנברג אמר לפני כחודש לאנשים כי בכוונתו "לקחת את מוגרמן כפרויקט אישי", והוסיף: "...אנחנו עליו, כבר הגשנו תלונה".
לטענת מוגרמן, שלטונות צה"ל עדכנו אותו כי הוגשה נגדו תלונה בגין פעילותו, בטענה שהיא מנוגדת לפקודת המטכ"ל. "אותו כותב מכתב ביקש במכתבו מרשויות הצבא כי העניין יטופל טרם פנייה לערכאות. על המכתב חתום 'עו"ד שמשון בן עזרא, תושב מוצקין'". מוגרמן טוען כי בלשכת עורכי הדין לא רשום עורך דין בשם שמעון בן עזרא וגם לא תושב מוצקין בשם הזה. לטענתו, מפקדיו ערכו בדיקה ולא נמצא רבב בהתנהלותו.

2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: אבי מועלם)

בתלונה למשטרה הוא טען שהמכתב נשלח מתיבת מייל הרשומה על שם 'ברברה קאהן', שעל שמה יש חשבון פייסבוק שמעלה דברי תעמולה, כדבריו, מטעם חיים צורי ועדי שטרנברג. "בדיקת קובץ WORD שבו נכתבה התלונה, כפי שהועבר למדור עתודה בדואר האלקטרוני, מעלה כי הוא נוצר ביום 31.05.23 על ידי המשתמש adi shterenberg".

קראו עוד:

עוד טען כי במהלך דיון בבית המשפט בבקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת שהגיש שטרנברג, נשאל האחרון אם הוא מכיר את עו"ד שמשון בן עזרא ואם הוא פנה בשמו לפרקליטות הצבאית, ושטרנברג, על פי הפרוטוקול, השיב בשלילה לשאלות אלו.
עדי שטרנברג, שהכחיש בעדותו בבית המשפט ששלח מכתב כזה, הוסיף וטען בתגובה לפנייתנו כי התלונה במשטרה היא "ניסיון התחמקות לא אלגנטי של האופוזיציה, שנועד להסתיר את העובדה שפעיל האופוזיציה מבצע פעילות פוליטית כשהוא עתודאי של הצבא".
שטרנברג לא התייחס בתגובתו ישירות לטענות בתלונתו של מוגרמן במשטרה, אבל צירף לנו את פסק הדין של בית משפט השלום בקריות, מתאריך 1.8, שהוציא צו הרחקה חלקי נגד מוגרמן. בית המשפט קבע שמוגרמן יכול לשאול את שטרנברג כל שאלה באירוע פומבי או במקום ציבורי, אך אסר על מוגרמן להתקרב למרחק של פחות מ־20 מטר לאחר סיום אירועים.
פורסם לראשונה: 08:04, 10.08.23