כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
1 צפייה בגלריה
לוטי סלטי
לוטי סלטי
לוטי סלטי
(צילום פרטי)
אחת המתנדבות היא לוטי סלטי, "שטינקרבל הליצנית" (54) מקרית אתא, שסיימה לפני כשנה את קורס הליצנות הרפואית ב'שמחת הלב'. "מצאתי שם משפחה עוטפת, מחבקת, מצחיקה ומגובשת", היא מספרת. "משפחה של ליצנים רפואיים שיביאו לך את הירח אם צריך רק בכדי שתהיה שמח.
"אנחנו, ליצני 'שמחת הלב', מפיצים את הצחוק, האור והקסם בכל המקומות שבהם אנחנו מתנדבים - בתי חולים, בתי אבות, מוסדות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. לפני חודש נסענו לרומם את רוחם של אנשי הדרום. הכנו להם בלונים, עשינו שמח וחילקנו המון הפתעות. היה מושלם. ב'בית הקשיש' הצלחנו להזיז את הדיירים המבוגרים מהכיסאות עד שבאו לרקוד איתנו. מבחינתנו עשינו את שלנו, והעיקר שהצלחנו להעלות להם חיוך על הפנים.
"בתקופה הנוכחית, מאחר ונבצר מאיתנו להגיע לבתי אבות, לבתי חולים ולבתי ספר, החלטתי להצטרף למיזם אדיר ומיוחד, "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך": אנחנו עושים שיחות וידאו עם קשישים עריריים, ילדים, סבים וסבתות וכל מי שקשה לו בתקופה הזאת ורוצה לצאת קצת מהשגרה. אנחנו מתקשרים בשיחת וידאו, מדברים, רוקדים, שרים ועושים קסמים, וזה פשוט עושה להם טוב, ולנו עוד יותר טוב. כי איך אומרים, מי שנותן מקבל יותר. ובאמת, המיזם הזה נותן לנו המון.
"השבוע דיברתי עם ילד מקסים בן 15, שקשה לו להיות בבית ומשתגע מהשעמום. עשיתי לו קסם והוא ביקש שאחזור עליו שוב ושוב כי זה ממש מצא חן בעיניו. עשיתי ג'אגלינג והיה לנו ממש קשה לסיים את השיחה הזו. בסיומה אמרתי לו שהכל עובר, שבקרוב נשכח מהתקופה הזאת והכל יהיה טוב".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.