למרות שנאשם בזריקת רימון עטה מסיכה שחורה לפניו וקפוצ'ון, הוא זוהה באמצעות צלקת על הישבן וציציות, שנקלטו במצלמות האבטחה בזירת האירוע. כך עולה מכתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד צעיר בן 24, תושב קרית ים.
2 צפייה בגלריה
רימון רסס
רימון רסס
רימון רסס
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
מכתב האישום עולה כי הנאשם החליט לגרום נזק לביתו של תושב אשקלון, אך לא מוסברת בו הסיבה לכך. בתאריך 6 במאי השנה, בשעה 00.22 הגיע הנאשם לביתו של המתלונן כשבידו רימון רסס, שבכוחו להמית בן אדם. באותה שעה שהה המתלונן בביתו.
"בהגיעו סמוך לשער ביתו של המתלונן, הוציא את הרימון, משך את הניצרה והשליך אותו סמוך לפתח השער, בכוונה להרוס נכס או להזיק לו וברח המקום. הרימון התפוצץ וגרם נזק לחומה שמסביב לבית ולשער הכניסה", נכתב בכתב האישום.
"הנאשם במעשיו הנ"ל, נשא והוביל נשק שלא כדין ופגע בנכס במזיד ושלא כדין על ידי חומר נפץ, כשהיה אדם במקום המעשה".
כתב האישום כולל שני סעיפים: ניסיון להרוס נכס בחומר נפץ ונשיאה והובילה של נשק.

2 צפייה בגלריה
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
הנאשם תועד במצלמות האבטחה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו עוד:

בבקשה למעצר עד לתום ההליכים מפרטת התביעה את הראיות נגד החשוד, בין השאר את דוחות הצפייה במצלמות האבטחה באזור. "בצילומים ניתן לראות שלזורק הרימון יש צלקת באזור הישבן והוא עם ציצית", נכתב בבקשה, שם צורפה גם חוות דעת של מומחה אשר קובעת כי הצלקת על גופו של אדם שהניח את הרימון הרסס זהה לצלקת של הנאשם.
לטענת התביעה, קמה חזקה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים כיוון שמדובר בעבירה חמורה תוך שימוש ברימון רסס. למרות גילו הצעיר, לחובתו של הנאשם 3 הרשעות קודמות בעבירות של קבלת נכסים שהושגו בפשע, הסגת גבול פלילית, שוד והחזקת אגרופן.
"בגין תיקים אלה ריצה המשיב מאסרים ממושכים אשר לא הרתיעו אותו מלשוב ולבצע עבירות נוספות", נכתב בבקשה למעצר עד לתום ההליכים.
פורסם לראשונה: 08:56, 09.06.24