מאיר קליין, תושב קרית חיים בן 69, שלח השבוע מכתב התראה להנהלת הקריון בקרית ביאליק, בדרישה לפיצוי כספי, וזאת לאחר שכניסתו לקריון נמנעה בטענה כי הוא מחזיק דגל ישראל מקופל ביד.
2 צפייה בגלריה
קריון קרית ביאליק
קריון קרית ביאליק
קריון קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
במכתב ששיגר, באמצעות עו"ד מימון פאר, טען קליין כי במוצ"ש האחרון, בסביבות השעה 21.00 ביקש יחד עם אשתו, להיכנס לקריון כדי לשתות קפה. הוא הגיע לשער עופר (בסמוך למאפה נאמן), אבל שם נבלם על ידי מאבטחים, שטענו כי ישנה הנחיה לא להכניס למתחם אנשים עם דגל ישראל. "מרשי שאל לפשר הטיעון, ונענה, עד כמה שהדבר נשמע מוזר וצורם לאוזן סבירה, כי אלו הוראות הנהלת הקריון".
לטענת עו"ד מימון, זכאי מרשו לפיצוי כחוק של עד 50 אלף שקל. בנוסף, דרש מהנהלת הקריון להפסיק לאלתר למנוע ממבקרים להיכנס לקריון ללא סיבה אמיתית.

2 צפייה בגלריה
דגל ישראל
דגל ישראל
"מיטב חברי ומכרי נפלו בשביל הדגל הזה". דגל ישראל
(צילום: shutterstock)

בשיחה מיינט קריות ציין קליין: "הייתי די בהלם מהעניין, שבמקום ציבורי בישראל לא יכולים להיכנס עם דגל מקופל על מוט. למאבטחים לא היה נעים כל העניין, אבל הבנתי שאלו ההנחיות שלהם. זה לא תקין. הרגשתי שמישהו לא מבין את המשמעות של הדגל. מיטב חברי ומכרי נפלו בשביל הדגל הזה ורואה באיסור כניסה למקום ציבורי עם דגל, זלזול. לא הלכנו לשם להפגין, הדגל היה מקופל, אבל זה פשוט לא עניין אותם".

קראו גם:

מהנהלת הקריון נמסר: "מטעם ההנהלה לא ניתנה כל הנחיה למנוע כניסה של מבקרים. לאור פניית הכתב בוצעה בדיקה מקיפה מול הגורמים הרלוונטיים ולא זוהה מקרה במסגרתו סורבה כניסתו של לקוח לקניון עם דגל. יחד עם זאת אנו נדאג לחדד את הנהלים בנושא".