דפנה צורי, אשת ראש העיר קרית מוצקין, חיים צורי, מנהלת היכל התיאטרון במוצקין, מתמודדת לתפקיד מנכ"לית תיאטרון הקאמרי, כך נודע ל"ידיעות המפרץ".
2 צפייה בגלריה
דפנה צורי
דפנה צורי
"לא היססה להגיש מועמדות". דפנה צורי
(צילום ארכיון: נחום סגל)
צורי, שהייתה בין מקימי התיאטרון במוצקין, מכהנת כמנכ"לית התיאטרון. היכל התיאטרון במוצקין הוקם לפני כ-12 שנים, וגרר לא מעט ביקורת בשל העובדה כי במרחק קילומטר ממנו פועל תיאטרון נוסף, תיאטרון הצפון. גם מינויה של צורי למנכ"לית התיאטרון, כחצי שנה לאחר שנוסד, גרר ביקורת בשל הקשר המשפחתי לראש העיר.
הנושא אף הגיע לבית המשפט כאשר איש העסקים גבי בן גלים, שהיה אז הבעלים של תיאטרון הצפון המתחרה, עתר נגד מינויה, וטען לניגוד אינטרסים. בית המשפט לא פסל את מינויה, אבל הטיל הגבלות מסוימות על מעורבות ראש העיר בתיאטרון שהיה תחת ניהול חברת המתנ"סים של קרית מוצקין.
קראו עוד >>
במהלך השנים הפך ההיכל להצלחה, ואילו תיאטרון הצפון, שנקלע לקשיים, חדל לפעול והחליף בעלות. היום הוא תיאטרון רפרטוארי בבעלות ובניהול מנכ"ל התיאטרון העברי, גדי צדקה.
2 צפייה בגלריה
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון מוצקין
(צילום: נחום סגל )
בעבר ניהלה צורי גם את החי פארק ואת מועדון הספורטלי העירוני, שניהם תחת ניהול חברת המתנ"סים של עיריית קרית מוצקין, המתוקצבת בין השאר על ידי העירייה.
המכרז לתפקיד מנכ"ל הקאמרי פורסם לציבור לאחר שרן גואטה הודיע בחודש מאי האחרון על סיום תפקידו. בהודעה שמסר על עזיבתו הסביר: "אחרי ארבע שנים בתפקיד, ולאחר התמודדויות רבות ומורכבות, בהן משבר הקורונה, בנייה מחדש ושיקום מארג העובדים בתיאטרון, אני מסיים את תפקידי עקב חילוקי דעות מקצועיים ביני לבין ההנהלה". יו"ר הוועד המנהל, ליאורה מינקה, הודיעה מיד לאחר מכן כי יפתחו בהליכים המקובלים לאיתור מנכ"ל חדש לתיאטרון.
מקורב לדפנה צורי אמר: "ברגע שיצא המכרז, דפנה לא היססה להגיש מועמדות לתפקיד. היו לא מעט מועמדים, ודפנה הגיעה לשלבים האחרונים יחד עם עוד שבעה מועמדים סופיים. היתרון שלה הוא שרבים הם מנהלים, אך לא מעולם התיאטרון, ודפנה מועמדת חזקה בגלל השייכות והתשוקה שלה לעולם הזה".
גורם מתוך הקאמרי אישר כי צורי מתמודדת לתפקיד.
גורם עירוני: "דפנה מוערכת מאוד בברנז'ה ואם תקבל את התפקיד זה יהיה כרוך גם בנסיעות למרכז הארץ, במקביל להליכים המשפטיים של בעלה שלא ברור כרגע אם יגיעו לכדי כתב אישום. כרגע השם החם להחליף אותה היא הסמנכ"לית עדי קאופמן, שניהלה בעבר את תיאטרון הצפון".
בתגובה מהקאמרי נמסר: ״ועדת האיתור פועלת בימים אלה וישנם מועמדות ומועמדים ראויים לתפקיד. משפטית - אין באפשרותנו לפרסם את שמותיהם. כשהוועדה תגיע להחלטה - נודיע״.
דפנה צורי אישרה כי הדברים נמצאים בהליך ואמרה: "זה לא רלוונטי".